forbremser på Passat

Hejsa
Jeg har lavet bremser på min Passat 1,9D fra ´91.
Den har fået nyeskiver, klodser og kalibre foran.
jeg er sikker på den er luftet ordentligt ud
Jeg har (og havde følgendeproblem):
Mine skiver bliver brændvarme under normal kørsel, også selvom jeg kører ud af lande vejen uden at bremse, triller farten af og går ud og mærker på skiven kan man mærke den er glohed. Varmen forplanter sig til fælge m.m.
Det er lige som om bremseklodserne ikke slipper skiven ordentligt når man slipper bremsen.
det er galt i begge sider.
Når motoren er stoppet er bremsen benhård og hjul kan drejes med en hånd når de hæves. følessom om de slipper momentant når bremsen slippes.
Hvis man starter motoren kan man pumpe bremsepedalen og den kan hvis man forsøger, trædes helt i bund.......
Der er ikkelækager nogen steder og den bruger ikke bremsevæske.
Den bremser heller ikke overbevisene.
Min spørgsmål er:
Hvad kan dette være?
Min svoger (der er mekaniker) mener det kan være bremse forstærkeren?
Hvadmener I?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hejsa Jeg har lavet bremser på min Passat 1,9D fra... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være, det er klodserne. Jeg har erfaring for, at de kan være lige til den tykke side i den slags passater. Hvis du har et plant sted og noget sandpapir, kan en halv mm måske gøre udslaget. Og hvis klodserne bliver for varme, kan belægningen løsne sig, så pas på. Hvad er det for nogle klodser, du har sat på? Har selv god erfaring med SBS, men der findes mange forskellige leverandører.
Det er da også en god test,hvis de ikke kan klare mosten bør de skiftes.
René
PeterR, jeg er sikker på haynes bøgerne IKKE anbefaler at de klemmes flade med en svejsetang

ALB69, det er ingen test, det er direkte at ødelægge dem, med brug af tang, det holder ingen slanger til i længden..

der findes et fint stykke værktøj til dette der ikke ødelæger slangen

Sletskov

sletskov, om det er min svigermor der bider den flad, en svejsetang eller et tredje instrument gør vel ingen forskel.

Det går vel ud på et, slangen blive flad over et lille stykke, og nogen slanger kan ikke tåle det kan jeg se ud af indlæggene.

Det haynes afbilleder er IKKE en svejsetang men en anden "dims" der klemmer slangen flad. Jeg kan nu ikke se forskellen hvis den ikke kan tåle det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nu er jeg sådan set mest nysgerrig efter at vide, om passaten kom til at bremse ordentligt.
bremseslanger er stål armerde og ødelægges af klæmning af tangen
og der opstår "luftlomme" der hvor olien forsøger at komme ud af skadet armering.
fra "bidet" fra tangen.!

apropos.!

har du prøvet at løfte bilen fra underlaget og dreje hjulet og høre
klodserne "skraper" på skiverne.!!!

når skiverne bliver varme under kørelsen så er det klodserne hænger
eller er skiverne er for tykke.!!!

er det fra thansen.
Hejsa

Lige for at slutte af:
Ja Passatenkomtilat bremse ordentligt. det hjalp gevaldigt efter den fik bremse hovedcylinder også. den kan åbenbart også slides.
Jeg har nu kørt et stykketid (ca. 1000 km) og nu er skiver/fælge ikke varme mere (andet end efter opbremsning)
Så det jeg tror der helt oprindeligt var galt, før jeg skiftede kalibre også, var at skiver er i den tykke ende af deres tilladte tolerance, samt ligeså med klodserne. der var heller ikke mere end nok 1/10 mm luft mellem klodser og skive da kaliberen skulleindover skiverne
Tak for jeres indlæg her på forumet.
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis