Erfaring med Parsun?

Jeg har valgt at opgive reparation af min gamle motor.
Så det er ud og købe en ny eller brugt 5 hk til jollen. (Den må max få 5 hk på).
Driftsikkerhed er meget vigtig for mig omvendt vil jeg ikke bruge 9000 på en Honda.
Har læst en test af Parsun, Yamaha, Honda, Mariner og Mercury 9,9 hk.
Den test vinder Parsun overordnet. Er dog dårligst i lyd niveau og brændstofs økonomi.

Mit spørgsmål går på om der er nogen der kender til holdbarheden af en Parsun?
Det koster jo noget mindre en de "gamle" mærker.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det blir lidt svært, for der er ikke solgt så mange, og de har ikke været i gang så længe her i landet. Så holdbarhedsmæssigt er der vel ikke meget erfaring at trække på. Det springende punkt, er i mine øjne, sikkerhed for at man har en forhandler og et reservedelslager til rådighed.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det har været oppe i andre fora også, jeg har dog ikke set mange svar fra folk, som selv har en Parsun.
Med hensyn til reservedels så skulle Texas have dem på lager, eller kunne skaffe dem, det er jo et gammelt firma, så det giver jo lidt sikkerhed.
http://www.texas.dk/reservedele/p%E...psubid=242

mvh jens
Den er svær. Der er en del penge at sparer. Men den er jo fra Kina og når man har set på TV hvor meget bly de smider i "garanteret blyfri" vandhaner, hvad kan de så finde på at støbe cylindere og stempler af.
Kinesere tager ganske let på sikkerhed og menneskeliv og kan sådan en fabriksejer tjene lidt mere så smider de noget gammelt skrot i smelteovnen og støber lystigt.. I hvert fald min opfattelse.
Men der er jo et spring fra sådan en parsun til 6 K og så 2 til 3 k mere for en japaner..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis