Erfaringer med musefælder efterlyses?

Den anden dag tog jeg en mus på fast gerning i køkkenet - så begyndte jagten.

Jeg opstillede en række klapfælder (træ)

Her til morgen er 3 fælder tømt - to af dem udløst og den sidste uden at blive udløst.

Ved ikke om vi har en meget smart/hårdfør mus ..eller hvad der sker.

Har også tænkt tanken om at det var en rotte jeg så  - selvom jeg ikke kan li den tanke...
men jeg tror altså ikke det var det.

Kan de små kræ have så meget held, eller er det bare nogle dårlige fælder?

Hvilke fælder bruger I?

Mvh. Anders

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nappet en enkelt med http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=236
og en del med http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=84&products_id=437
Det er sidstnævnte jeg anbefaler til kunder der har problemer med mus.

Jacob
Hej
Prøv at læg et klat nutella i smækfælden. Det kan hverken mus eller rotter stå for. Har fanget syv rotter og halvtreds mus i smækfælder med det. Det har også den fordel at det ikke falder af når fælden smækker. Det kan musene heller ikke sådan lige liste af fælden.
 Så, SMÆK!
Jeg har de sidste par gange købt nogle lukkede plast fælder hos XL byg, begge har uden undtagelse taget mus hver gang de har klappet, den ene satte de maden fast under en kappe med en spids på der fastholdte maden, den anden lagde du henover maden, så musen skulle mase sig indunder en klemme ved indgangen for at komme derind.

Mener de kostede godt de dobbelte af de helt billige, men var også alle pengene værd.

Undertegnet har brugt spegepølse til indfangelse af mus, den kraftige lugt har kunne lokke dem til hver gang.
Hvis man vil sparer lidt - kan man selv "bygge" fælderne.

Tag en almindelig smækfælde og placere den mellem to mursten eller lignedne ind mod en mur og put en sten ovenpå. Så sikrer man at at musen går ind i fælden den rigtige vej og udløser den - med en brækket nakke som resultat.


Husk: Rigeligt med ølpauser.

Problemet med mange af de billige fælder er at musen ikke vejer nok til at udløse dem. en fuldvoksen mus vejer 15-30 gram. og den træder ikke op på udløseren med hele sin kropsvægt. der til kommer at man også skal kunne fange ungerne. så udløseren skal helst kun udlses af få gram.

Jacob
Annonce
Så blev problemet løst - for denne gang :-)

Købte en klapfælde til store mus / rotter og den undslap den altså ikke.

Spørgsmålet er så om der er tale om en mus eller en rotte? Hvad siger I?

Anders
Det ligner en halsbåndmus( store mus) Er du i tvivl om det er rotte eller mus, kan du se det på halen. En rottes ubehårede hale starter med at være tyk og ender i en spids. halen på mus er lige tyk eller tynd, om du vil.
Ellers. tillykke med fangsten.
Aha, lige netop med den fælde du viser på billedet, har jeg også for nylig fået gevinst 2 gange inden for den sidste tid.
Den er meget let at stille an og udløses åbenbart meget let.
Desværre aner jeg ikke hvad den hedder, eller hvorfra den kan skaffes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis