Real lån

Jeg ved sku ikke om dette er det rigtigt forum og spørge men hvis ikke må de jo flytte det  .

Vi har gemmen den sidste tid lave en masse på vores hus en gammel 70er villa vi har kun haft huset i et år .
Da vi købte huset fik vi det rigtigt billigt og vi har som  sagt fået lave rigtigt mange ting en del rigtigt store ting, og vi har som så mange ander et real lån og et bank lån i huset.
Jeg var nede og snakke med nykredit for at få huset vuderet, efter alt det vi har fået lavet så var min ide og tag et real lån mere ( renter er jo helt i bund ) også betale vores bank lån med det vores bank lån er ca 7 1/2 % rente og vores real lån er 2,3 %  f5 lån .
Så det holder i min verden men så kom jeg lige til at tænke på hvad koster det og oprette et real lån ?? vi snakke om ca 400000 kr .
Må nok tilstå jeg ikke er den store bankhej og syntes ikke rigitgt banken kommer med ider om hvad der er en god ide for kunden.

Jeg ville være glad hvis der var en der viste lidt mere om det der ville vejlede mig lidt
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du hiver da bare fat, i Nykredit og får dem til at lave et lånetilbud, det koster ikke noget, og så har du alle relevante oplysninger.

mvh jens
Nej slet ikke det rigtige forum og vil slet ikke egentligt noget som du kan få svar på i et forum...

Men helt grundlæggende er det en god ide at bruge friværdi i ens hus til at betale dyre banklån ud, da realkredit er så uendeligt meget billigere end banklån, det er en god model som benyttes af mange. Men om det passer til jeres økonomi og jeres lån kan ingen forum skribent svare på - du må have fat i Nykredit, få vurderet huset og se hvad der kan lade sig gøre
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et banklån løber typisk over 10 år. Et reallån vil hvis de får deres vilje strække sig over 30 år. Så hvis du skal gøre noget fornuftigt så hedder det et reallån med kort løbetid, ellers tror jeg ikke det kan svare sig. realinstituttet vil jo så gerne have dit selskab i mindst 30 år.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Man kan sagtens få et realkreditlån, med en løbetid på 10 år.

Men rigtigt man skal lige pointere, det skal være et 10 års lån, for ellers får man pr automatik, papiere på et 30 års lån.

Det har jeg selv prøvet, men så måtte de jo bare, lave et nyt tilbud...

mvh jens
Jeg stemmer i koret - hiv fat i Nykredit, lade dem komme med et bud på hvad skidtet er værd..

Hvis nu det vurderes så højt at du kan dække dig ind under de 80% af værdien, så kan det da sagtens betale sig at lave det om til realkredit.. Vi har netop gjort det og fået rente 1,7% pt. med tilpasning og loft på 5% - så kan det ikke gå helt galt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Hej og velkommen i klubben af flokken med proiritetslån!

Banken har grundlæggende ikke noget ud af at du låner pengene i kreditforeningen... de er glade for den højere rente du betaler til dem istedet!
Så det rigtige kan være at få et kreditforeningsinstitut ud for at se på sagerne og komme med et låne tilbud.
Du skal dog ikke være sikker på de ønsker at låne dig flere penge end du allerede har lånt på nuværende tidspunkt.

Men forsøg gerne da det jo ikke koster dig noget :-)

Du kunne også snakke emd banken om ikke de skulle kigge på den rentesats du har hos dem da du ellers vil overveje at flytte og evt få omlagt lånene til andre og mere gundstige renter.....

Spørger du ikke så får du ikke tilbudt noget bedre....

Der vil være nogle omkostninger ved at omlægge eller alve et tillægslån... Så om det kan betale sig ved jeg ikke, men det må du jo vurdere på :-)

MVH Njord
Ja som  der allerede er sagt så fat i banken som så sender en vurderingsmand ud og ser på hele herligheden. Her skal du så være opmærksom på, at hans vurdering ligger lavere end en reel salgs pris ville være, pga. sikkerhed for realkredit selvskabet.

Hvis det viser sig at der er muligheder for at låne i friværdien så skal du til at finde ud af hvilken type lån du ville have. Flex lån eller obiligations lån. Fordele og ulemper ved begge og nærmest religion for nogle

Forvent det koster 12.000 kr, alt incl at ligge om. Held og lykke

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

mon ikke den låneag er ude af verden for længe siden?
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis