Pudsede vægge i kælder

Vi har en kælder hvor der har siddet cellutex plader på væggene. De er nu fjernet, og vi skal have pudset væggene op. De fremstår ret ujævnt med kun en grovpuds, med en del ujævnheder, også ret store.

Vi forestiller os at pudse op og male med en åndbar maling.

Spørgsmålet er hvilke produkter der er bedst. Er der nogle der har erfaringer med det? Og evt. har billeder af det færdige resultat?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej VH

Ved ikke hvordan væggene ellers ser ud, og hvad du har gjort udvendigt for at stoppe evt. fugtproblemer.

Jeg har selv benyttet mig af Vandex i min egen kælder, og derudover brugt en silikatmaling fra skalflex som er diffusions åben. Jeg fik lavet arbejdet for 2 år siden, og der er ikke et spor af fugt nogle steder - dog skal man ikke regne med at det kan stoppe eksisterende fugt problemer alene - og vores kælder var i forvejen rimelig tør.

Hvis du vil prøve det af har jeg faktisk 3 poser Vandex BB75 som jeg gerne vil af med - giv et fair bud, så er de dine

PS: Vigtigt du følger anvisningerne til punkt og prikke når du udfører arbejdet - det er ikke ligegyldigt hvordan du blander, samt efterbehandling og vanding.

God fornøjelse.

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

9% strandmørtel og en gang cempexo/maxxit murmaling, det er 100 % uorganisk, og næsten gratis. Det har jeg givet min kælder, det er det bedste jeg har gjort for den. Der var før 5-6 forskellige slags fliser, samt kalket, huset er fra 1918).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er pudset på de nederste 25 cm (op til en tagpap-plade der ligger imellem to rækker af mursten) der nogle steder er løst, og som vi har fjernet. Det skal pudses op igen. Det er især udtalt på de indvendige vægge. Ydervæggene er meget pæne.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Vi har besluttet at pudse væggene op med universalmørtel/filtse dem, og derefter male med Cempexo.

Lyder fint, bare dette universalmørtel ikke har for stort cementindhold, samt kornstørrelsen SKAL være 0-2 mm. ikke 0-4 mm, det er så noget lort at arbejde med når der triller sådan en ærtesten med rundt. Forstår ikke hvorfor du ikke køber strandmørtel 9% og blander selv. Det er bare at tælle, blandingsforholdet står på sækken.

Du kan i øvrigt finde de første 10 indlæg her med samme spørgsmål. Ingen er nogen sinde vendt tilbage og skrevet at cempexo er noget skrammel.

Mit råd om mørtel skal under ingen omstændigheder benyttes udvendig.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Cempexo murmaling i en halv cm tykkelse lyder noget dyrt, men ellers meget smart.

Det er Weber Cempexo Universalmørtel købt i Jem og Fix til 49 kr pr. 25 kg, vi bruger, så ja, det er 0-2 mm korn. http://www.weber.dk/facade-mur/weber-produkter/produkter/opmuringsmoertler/weber-cempexo-universalmoertel.html

Iøvrigt forestiller vi os at der skal males med cempexo murmaling efterfølgende.
næhh, det var kornstørrelse ikke tykkelsen. det går vist ikke.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også