Støbt gulv - flydebeton?

Vi skal have lagt gulvvarme på et Roma-dæk i stueplan over kælder. (afhængigt af prisen). Vi har overvejet forskellige muligheder og tænker at det bedste vil være at støbe det. Spørgsmålet er så hvordan vi nemmest, bedst og billigst får det støbt. Jeg har set på dette flydebeton - er det noget der kan bruges? Der skal ca. 7 cm på, og der er ca. 70 m2 ialt. Dvs. vi skal bruge 6-7 m3. http://www.olt2.dk/index.asp?SelTypeQ=195040 Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flydebeton er glimrende til formålet. Og godt for en GDS-er.
Men snak med det lokale betonværk. Der kan du nok osse få lidt rådgivning til samme pris.
De vil nok spørge dig om dit Roma-dæk kan holde til en yderligetre belastning opå 175 kg/m2
Det er nemlig meget tvivlsomt vil jeg sige.
Jeg ville også lige tjekke om konstruktionen kan holde til belastnigen..

7 cm på 70m2 er så 5m3 og ikke 6-7 .. Men det giver en vel en vægt på ca. 130-150 kg /m2 så tjek at det kan bære inden det hældes ud..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Vi skal selvfølgelig nok undersøge om det kan holde, men vil ikke betale for det hvis ikke det er det vi har råd til!

Så lige nu går spørgsmålet på - hvad skal vi bruge hvis vi skal støbe beton gulv på 70 m2. Og om det jeg har fundet på linket kan bruges??
Start med at læse de svar du allerede har fået. :o)
OLT producerer ikke selv beton, derimod forhandler de (formodentlig) beton for en af betonproducenterne på Fyn.
Derfor kan du lige så godt snakke med det nærmeste betonværk.
Og dit gulv kan næsten med sikkerhed ikke holde til den ekstra belastning.
Enig med hpox..

Materialet er fint nok, men du kan lige så godt spare mellem manden..

Du kan f.eks. købe her : http://www.heidelbergcement.com/dk/da/dkbeton/fabrikker/index.htm

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis