hydralik, brændekløver

Hej
Har en brændekøver som ikke kan presse længere/holde tryk.
Der er nok olie på.
Når kløveren bruges, skal man bruge begge hænder. En til at aktivere motoren, og en til at åbne for olien.
Normalt har jeg kunne slippe den til motoren op maskinen holdt tryk. Nu glider den bare stille tilbage.
Hvad gør jeg lige..
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder de to håndtag ud for hinanden, for så er det en sikkerheds anordning og det skal faktisk være sådan. Du kan dog som jeg har gjort få svejset et stykke rør med to mindre stykker rør på , der passer ned over stængerne /ventilerne, så du kan aktivere dem begge samtidig med en hånd

V.h.  Håndværkeren
tak for svaret. Det er ikke sikkerhedsordningen som er problemet.
Den kan ikke presse/holde tryk
Så kan det jo næsten kun være selve pumpen den er gal med, det kan selvfølgelig også være en ventil der hænger. Der er dog ikke så meget mekanik i sådan en maskine, så du må igang med at skille den og se om noget er slidt eller bøjet. Min er lige stået af, det er selve blokken som ventilerne sidder i, der er sprunget så olien bare står ud i en stråle når den belastes.
Det er desværre en gammel maskine så jeg må nok ud og investere i en ny

mener heller ikke der er meget mekanik i pumpen. Må skille den af...

Det kunne måske skyldes luft i systemet, prøv evt at udlufte inde du skiller noget ad...
Tjek også lige om der er olie nok på.

mvh jens
Annonce

Har prøvet at lufte ud. Ingen held med det.
Må vist snige mig omkring en forhandler for at få et fif..

Alle de små 2 håndsbetjente maskiner jeg har prøvet, trækker sig selv tilbage.

Men hvis den ikke har gjort det før, er det nok nede i ventil blokken det er galt.

Fungere kløveren ellers som den skal ?

Mvh Thomas Hansen

kan stemplet slet ikke køre?

Sletskov

Tak for jeres svar. Desværre er der ikke nogle som har give den rette løsning.
Stemplet kan godt køre. Alt virker, bortset fra den ikke vil trykke. Den køre frem til brænet og trykker med måske 10 kg, aner det ikke, mere sker der ikke onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/sad.gif" width=20 height=20>

Problemet kunne jo så være, en defekt oliepumpe, eller en hængende overtryksventil.
Så du må nok skille den ad.
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis