Flytte stikkontakt til komfur

Hej..

Kan man egentlig godt flytte stikkontakten til et komfur?

Mit umiddelbare gæt er nej.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan man det, hvis 'man' er aut. elektriker

/ Claus

Hvis der ikke har mod på at gøre det selv, så vil jeg gætte på at en elektriker højst skal bruge et par timer + materialer, så det skulle alt andet lige være til at overskue, jeg ville sige højst 1000 kr hvis det er lige til at gå til, måske mere hvis adgangsforhold m.m. er dårlige eller hvis det nye stik skal meget langt væk fra det originale ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det afhænger jo nok lidt af opgaven's omfang, så lidt mere beskrivelse er nok nødvendig hvis du ønsker kvalificerede svar.

Skal den flyttes 20 cm eller skal flyttes over på den modsatte væg i den anden ende af køkkenet ?? - Den ene koster måske 800 -1000,- , det andet måske 5.000,- det afhænger jo helt af arbejdets omfang og mulighederne for at trække kablet.

ok - frw var hurtigere
Jeg vil nemlig flytte køkkenet over på sofaens plads. Men er dette overhovedet muligt mht. afløb? Køkkenfaldstammen er inde på badeværelset. Jeg skal fjerne døren til badeværelset og flytte den til den væg overfor køkkenet.
Ah godt, du fik flyttet din radiator, hvordan gik det med det..?

Men ja alt er jo muligt, det er kun et spørgsmål om hvad det koster, jeg kan ikke ud fra billedet vurdere opgaven med at flytte afløbet og etablere vandrør til kold/varmt, men det elektriske skulle ikke være det store problem - nok et par timer for en elektriker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det gik fint. Fandt en VVS'er, der frøs vandet eller noget (forstod det ikke helt), så overboerne ikke blev indvolveret. Det er nemlig ikke alle VVS'er, der kendte den metode. Det gik smertefrit.

Ja, er også bange for, at det vil koste en del. Så må hellere lade være. Jeg lader bare køkkenet være, hvor det står.
Oh ja de kan fryse røret med CO2, det er den helt rigtige måde at gøre det på

Må så også sige et jeg rent objektivt synes dit køkken er bedre ovre ved vinduet, det er noget træls at gemme sit køkken inde i en krog uden vinduer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så var det godt, at de gjorde det på den rigtige måde.

Tak. Køkkenet bliver hvor det bliver. En ting til. Jeg har overvejet at sætte to vægskabe op over komfuret. Tror du væggen vil kunne bære dem? Væggen er af gips holdt fast af nogle bjælker. Jeg har overvejet at sætte et stykke træ ind, så det kan styrke "bærheden" af væggen.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis