Kan jeg redde min tørretumbler?

Hej Alle LDS'er

For noget tid siden begyndte tænd/sluk knappen på vores tørretumbler, som er en Blomberg TKF 1230, at kunne trykkes dybere ind i hullet end normalt og tørretumbleren havde det med at gå ud under tørringerne. Og da vi er lidt sløve i optrækket engang imellem, så fik vi selvfølgelig ikke lige kigget på det, hvilket resulterede i en "død" tørretumbler nu.

Jeg pillede låget af og kunne se det der er på billederne nedenfor. At der hvor knappen gik ind er kortsluttet og smeltet lidt sammen.

Kan det reddes uden at det koster det samme som en ny tørretumbler gør?

Kan man evt. samle de ledninger der går op i denne "samler"/knap så den er tændt hele tiden, da der også er en pause/start til at afbryde tørring med?

En helt anden ting er, at den også smider lidt vand under maskinen under tørringen, så måske det ikke kan betale sig at gøre så meget ved maskinen?

Men som hovedpunkt vil jeg bare gerne have den til at køre igen, så tager jeg problemet med vandet bagefter

Mvh Dan


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din afbryder er tydeligvis færdig. Vær glad for at der ikke er mere der er brændt end kontakten - den slags kan gå grueligt galt...

Du kan godt samle ledningerne - de to der er til højre på billedet forbindes - og de to der er tilovers herefter forbindes også. Du har naturligvis trukket stikket ud af kontakten allerede inden du skruede låget af, ikke ?





/ Claus

Jo, det har jeg selvfølgelig gjort, men tak for reminderen

Når du referer til andet der kunne være brændt- hvad tænker du på der? Ledningsnettet i huset eller tørretumbleren?
Man bliver meget paranoid, når folk skriver sådan. Jeg har ekstremt stor respekt for strøm, men synes også det er svært at vide hvor lidt/meget der skal til før der sker ting og sager?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Rolig nu, så det er alså heller ikke være.. find en "repart" og køb en ny kontakt, det burde kunne betale sig..// Jan J
Vandet under den er vel bare noget kondensvand..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har gjort som Claus anbefalede og nyder nu lyden af at den igen kører

Mht. vand under den, så burde vandet vel ikke ryge ud under den, men derimod samles i kondensbeholderen, ikke? Så min tanke er at den er utæt et sted, kan det ikke være sådan?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
Hejsa..
Skal ikke kloge medhensyn til vandet... men du henviste selv til sikkerhed o.s.v og kontakten sidder der jo af en grund, og hvis den går i stykker er det jo ikke meningen at man "bare" skal kortslutte den (selvom det virker fint) Hvis den er gået til p.g.a. for stor strøm et eller andet sted, kan det være ret usmart at have en kortsluttet afbryder.. Men fint at den kører ;-)
Mvh Jan J
Hvis forbindelsen ikke er 100 % i orden i sådan et lille stik, bliver det varmt.. og så kommer det til at se sådan ud.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for svarene- det er noteret og jeg vil undersøge hvad en ny knap til maskinen koster.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


På ledningerne sidder nogle stik. når de først har været så varme som de har været så mister de deres spænstighed. så de skal også skiftes.
Personligt ville jeg have loddet ledningen direkte på den nye kontakt. men det skal man ikke gøre hvis man ikke er rutineret med en loddekolbe da man så let ødelægger kontakten.

Jacob
Jeg regnede sådan set også med at de skulle skiftes, da de så ud til at rimelig brændt af.

Hvad mener du med spændstighed?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis