Kan jeg redde min tørretumbler?

Hej Alle LDS'er

For noget tid siden begyndte tænd/sluk knappen på vores tørretumbler, som er en Blomberg TKF 1230, at kunne trykkes dybere ind i hullet end normalt og tørretumbleren havde det med at gå ud under tørringerne. Og da vi er lidt sløve i optrækket engang imellem, så fik vi selvfølgelig ikke lige kigget på det, hvilket resulterede i en "død" tørretumbler nu.

Jeg pillede låget af og kunne se det der er på billederne nedenfor. At der hvor knappen gik ind er kortsluttet og smeltet lidt sammen.

Kan det reddes uden at det koster det samme som en ny tørretumbler gør?

Kan man evt. samle de ledninger der går op i denne "samler"/knap så den er tændt hele tiden, da der også er en pause/start til at afbryde tørring med?

En helt anden ting er, at den også smider lidt vand under maskinen under tørringen, så måske det ikke kan betale sig at gøre så meget ved maskinen?

Men som hovedpunkt vil jeg bare gerne have den til at køre igen, så tager jeg problemet med vandet bagefter

Mvh Dan


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej Alle LDS'er For noget tid siden begyndte tænd... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Spændstighed er den evne den har til at holde fast. dvs. den fjedrende evne der er i stikket.

Jacob
når man blander vand og strøm, skal man ikke dovne den og lade stå til!!!! Det kan man faktisk dø af! mht vandspild: Slange til kondensbeholder kan være rådnet op/faldet af. For-beholder og slange kan være fyldt af snavs. Man kan trylle lidt, ved at føre slangen fra maskinen ned i afløb i stedet for op i beholder

 

Det kan også være et træt spændebånd, som giver utætheden. Nogle maskiner kan proppes i beholderen og med slange føres vandet til afløb. Jeg vil gerne slå et slag for sikkerheden (jeg er brandmand og har set en del skader efter tørretumblere): Skil maskinen ad mindst 1 gang årligt og blæs, hvis du har en kompressor. Lad aldrig maskinen være tændt og "alene"= om natten / når I ikke er hjemme og lav kontakten, så maskinen ikke står med konstant spænding. Held og lykke. Michael.

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis