opbygning af varmesystem i mit hus, hjælp!!!

Hej
Jeg er efterhånden ved at være færdig med varmesystemet i mit hus, og det virker da også næsten som det skal.

Jeg har fjernvarme, som er installeret med en varmeveksler på opvarmningssiden, således at huset har sit "eget" varmesystem.

Husets varmesystem er opbygget som et tokreds-varmesystem, med fremløb og returløb. Der er ikke forbindelse imellem fremløb og returløb, andet end når vandet løber igennem radiatorerne.

Derudover er der en gulvvarmekreds, med blandesløjfe, men den kører fint.

Problemet er når jeg skruer hurtigt og højt op for en radiator, bliver den jo ved med at lukke varmt vand ind gennem radiatortermostaten, indtil temperaturen i rummet er oppe på det ønskede. Problemet er at den jo i den tid lukker RIGTIGT meget varmt vand retur, som jo koster. 

Mit spørgsmål er nu:
Skal jeg have returventiler, som måler vandtemperaturen, på hver enkelt radiator?
Er der en mulighed for at have ventilen ved fjernvarmeuniten?
Er der nogen, der ligger inde med et diagram hvor jeg kan se opbygningen af et anlæg til fjernvarme med tokreds-system og varmeveksler, eller ved jeg kan finde det på nettet?

Håber på hjælp fra nogen sagkyndige VVSére, uddannet som LDSér

Venlig hilsen
Peter
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal blot huske på, at hvis du monterer noget sådant, så kan du ikke længere varme et koldt rum op hurtigt, uden at du også skal stille på returtermostaten, - skal det gå lidt hurtigt skal radiatoren jo kunne blive varm på hele overfladen.

Jeg tvivler på at investeringen i returtermostater og monteringen af disse, vil kunne tjene sig hjem igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis