ups, klippet gammelt telefon kabel, og nu uden internet!! hjælp

Hej,

Jeg er igang med at renovere min gamle københavner lejlighed. Og min kæreste har i den forbindelse kommet til at klippe en gammel telefonledning over, hvilket gjorde vi nu ikke har internet. jeg har prøvet at sætte de 3 ledninger indeni sammen igen, men der sker intet.

det er en tynd ledning med en gul, hvid og rød ledning indeni. for enden af ledningen sad en lille rund "hun" box med 3 indgange. Ved ikke om der findes andre men ville lige skrive det da jeg absolut ingen forstand har på det.

Vi har ingen fastnet telefoner sat til eller lign.

Skal jeg have en ud og lave det? eller kan det være nok, hvis jeg genstarter opgangens fælles router eller lign`?

Håber i kan hjælpe, og undskylder på forhånd, hvis det er det forkerte sted jeg spørger!!!

på forhånd tak!!

selvudnævnt handyman ;).

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde ikke være så kompliceret, hvis det ikke virker at forsøge at samle ledningen ved at sno trådene sammen (det er muligt det skaber for meget støj) så plejer det at virke med helt almindelige samlemuffer - det er en sjælden mulighed for at ledningerne har været kortsluttet og at dsl udstyret i den anden ende (altså på telefoncentralen) ikke kunne tåle det, men det tror jeg nu ikke

Det vil være en god ide at genstarte routeren - tjek om der er lys i dsl lampen, hvis der er så har den fysisk forbindelse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har nu samlet ledningerne med muffer ìg har forbindelse til opgangens netværk. Men ikke internettet. Er det et godt tegn? :x. Kan ikke genstarte rourteren da den er låst inde i kælderen, så det kan først blive på mandag!

selvudnævnt handyman ;).

Ja det er et godt tegn.
Men jeg syntes det lyder sjovt at i har et netværk i opgangen men det er en telefon ledning du har klippet. normalt fører man kun internet over telefon ledning for at spare på antallet af ledere. Det er forøvrigt kun 2 ledere ud af de tre du benytter.
Det er det udstyr som du selv har stående du skulle prøve og genstarte.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis