Har vi råd til at sælge huset, købe nyt, lidt dyrere hus???

Har gået med denne ejendom i kikkerten et stykke tid, konen siger vi ikke har råd...
Vi skylder 1.950.000 i vores hus, ejendomsmægleren vurderer det til 2.300.000kr. 
 
Drømmehuset står til 2.495.000, men er måske moden for bud? Vi tjener ca 21000kr om måneden, hver. Jeg er udlært tømrer om et år....
Har vi råd, tror I?  Hvad kan man tillade sig at byde?

Ved godt vi burde gå i banken, det har vi af forskellige grunde ikke gjort.... endnu...

På forhånd tak
Tømrer(voksen)lærlingen og Finansministeren....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rimelig umuligt, at svare på udfra givne oplysninger.

Men du er jo nødt til at sælge dit nuværende hus først, ellers hænger det da slet ikke sammen.

Du kommer jo nok ikke udenom banken, så hen og tale med dem.

mvh jens
Lidt pudsigt forum at spørge om den slags, det her er jo mere til når du HAR købt huset og skal til at sætte det istand

Kan anbefale et udemærket forum på http://www.boligdebatten.dk/ det findes indtil flere særdeles kompetente økonomiske skrivere derinde
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et er, hvad ejendomsmægleren siger Jeres hus er værd, noget helt og ganske andet er, om det overhovedet kan sælges inden for rimelig tid og til hvilken pris, når det kommer til stykket.
Jeg synes ikke det er en voldsom friværdi, når du skal regne med at der ryger minimum 100.000 kr. i div. omkostninger.

Gå ind på Boliga.dk og se hvad ejendomme i Jeres nabolag er solgt til, ikke sat til salg til, men hvad de effektuerede priser blev.

I må endelig ikke stole på en ejd.mgl. mere end ham fra Ærlige Brians Autohandel.

Lad nu være med at købe noget før I ser, hvordan jeres salg kan lykkes. Skulle Jeres hus så endelig blive solgt meget før i finder noget andet, så lej eller køb en campingvogn og bo midlertidigt i den.