Golf III (1999) klonke-lyde ved lige-ud-kørsel

Hejsa
(Bil: Golf 3, 1,8 variant 1999, ca. 210.000 km)

Jeg har for nyeligt fået skiftet kobling, men efter udskiftningen, kommer der nu "klonke"-lyde fra moterrummet, kun ved lige-ud kørsel (klong-klong-klong-klong-klong-klong).

Lyden kommer når jeg køre fx 4o km/t i andet gear (2000 omdrejninger), 60 km/t i 3 gear, men den kan også (svagt) høres i andre gear (1-5) og hastigheder.

Lyden kommer når jeg svagt træder på speederen, eller slipper den igen. Lyden forsvinder hvis jeg acclerere kraftigt eller bremser.

Jeg har også haft bilen oppe på et par bukke så jeg kunne høre støjen direkte fra motorrummet. Jeg lyttede bl.a.til differentialet med en metalstang og der kommer en lidt skurende lyd.

Jeg har haft mekanikeren ude og køre i bilen, for at høre lyden, han siger at det er udstødningen der støder på (har tjekket det, den siger ikke noget når jeg rusker i den). Går ud fra at det er en anden måde at sige `rend og hop` på, så jeg håber at der er godtfolk i dette forum der kan give et godt råd.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se efter motorophæng.
Tak for besvarelsere, jeg må tilstå at jeg er lidt af en newbie når det gælder bilreparation - så skær gerne besvarelserne ud i pap

Jeg har prøvet at  løsne alle motorophæng, ruske lidt og stramme igen. Skal måske også tilføje at jeg faktisk fik et nyt motorophæng i forbindelse med udskiftningen af koblingen, da det gamle skulle skære af grundet rust. Kan se at der er kommet et par ekstra skiver under bolten i det nye ophæng. Er der ellers noget man skal huske når man tjekker motorophæng?

Jeg har ikke fået set på drivakslerne endnu - er der nogle "cowboy-triks" man skal huske når man tjekker dem?
er det, det forreste motorophæng der er skiftet? det der står på for vangen. nemlig en STOR svaghed...

Sletskov

det forreste ophæng tænkte jeg på, lige foran køleren på vangen, de slipper i vulkaniseringen.. set det flere gange. giver en frygtelig ballade i kabinen når man accelererer og motorbremser...
kontrol.. træk håndbremsen HÅRDT!!!! åben hjelmen, imens en sætter i 1gear og tilkobler (ikke helt!!!) kan du se om motoren "vipper" unormalt ind mod kabinen, ophænget løfter sig mere end normalt er..
den bedste måde jeg lige kan forklare det på-

Sletskov

Har lyttet og tjekket motorophæng en gang til, tror at det muligvis er det ophæng, der sidder ud for passagersiden der laver lydene. Jeg vil lige tjekke om det kan strammes helt (igen). Mange tak for indput. Ps. kan man evt. skifte et motorophæng ude i indkørlsen, eller skal man have løftet motoren op/understøttet for at kunne komme til?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis