Yanmar 9 hk. startbesvær

Min jolle med en Yanmar 9 hk. har haft for meget vand indenbords, grundet det voldsomme regnvejr.
Batteriet har måske?? været oversvømmet mere eller mindre.
Efter at have lænset båden og sol/lufttørret det hele, prøvede jeg at starte, og det gjorde den uden problemer.
Nu, ca. 10 dage efter ville jeg starte igen, men det sagde kun et svagt klik et sted i systemet. Da jeg troede batteriet var fladt, fik jeg det ladet op, ligesom jeg rensede kabelsko mv.
Men den starter stadig ikke - kun det samme svage klik.
Relæet hyler når jeg drejer nøglen, men mmere sker der ikke.
Kan du lede mig på vej, eller har du et en mening om hvad det kan være - det lyder som noget elektrisk...
Bedste hilsener
                            svenliss
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du nu har haft "søsat" motoren, er der jo nok noget elektrisk, der har fået vand, det kunne eks. være din starter/startrelæ.

Det kan sagtens være den fungerede umidelbart efter, men nu har den stået og vandet har gjort sin virkning.

mvh jens

Hvis det kun er starteren, af det elektriske, der har været under vand, så afmonter den, få den adskilt, vask den evt af i sprit, og tørret grundigt.

mvh jens
Stelforbindelser er een ting både på motor og batteri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Jens, kunne vi lave en aftale ? Hvis vi ønsker at få vores indlæg kritiseret af dig, så anfører vi det, eller skriver du bare dit forslag, og lader mig om mit. Deal ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Absolut not deal

Du har åbenbart et problem, med at blive sagt imod, så altvidende er du nu nok tros alt ikke.
Det er ikke et problem for mig, så det må du leve med
(jeg kunne jo være smålig, og sige hvorfor kritisere du på mit indlæg, som var der først)

Hvad er nu problemet i at understrege, at en korekt og velfungerende stelforbindelse, ikke bliver uvirksom af en gang vand.
Det er nok det mindste problem, i forbindelse med en motors el-system under vand.

jens
Problemet med dig er at du tror det handler om at sige andre imod, i stedet for at fremkomme med en saglig vurdering, og så lade spørgeren vurdere . Det er så min mening.
Hvad angår stelforbindelsen, har jeg da ikke hørt nævnt, at den var i specielt god stand.
Men man kan jo skyde med spredehagl, så rammer man nok et eller andet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja blind høne kan jo også finde korn, så måske rammer en af os plet

jens
Stopper her, har sagt, hvad jeg havde i sinde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis