Renovering af trappetrin

Hej folkens,

Jeg har en trappe på mit halv etage, som jeg gerne vil renovere så billigt som overhovedet muligt. Trinene er ret grimme og en anelse smadret, så ikke engang en overmaling ville være pænt medmindre jeg skulle til at spartle. Spørgsmålet er så om det er muligt og smide parket på trinene, i så fald er underlag nødvendigt? Det er i hvertfald den nemmeste løsning for mig da jeg har 1 pakke gulv i overskud.

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej folkens, Jeg har en trappe på mit halv etage... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har dog et bette problem, der et trin, som har tendens til at knirke, kan det betale sig evt. at smide noget foam under parketgulvet for at fjerne knirke lyden? Ideen var at gøre det på alle trin, så der ikke er afvigelse i hvordan det føles at placere fødderne på et trin.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Det dur slet ikke med foam på trindene.
Det er langt nemmere at putte vat i ørene. Eller smøre med rå lindolie - ikke ørene, men trappetrindet jo.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kunne godt være det ekstrem knastørre træ kunne bruge lidt kærlighed i form af olie :o)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Det kunne være ret brugbart med et billede af trappen, så vi kunne se problemet visuelt

Har du evt. overvejet at sætte gulvtæppe på trappen som det her f.eks. http://www.hunde-forum.dk/attachments/produkter-leverandorer/16313d1257766109-hunde-og-glatte-trapper-trappematter.jpg

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


dan yh, det overvejede jeg også, har desværre lige haft for travlt til at tage mig tid til det (ret sløset). Det ser også interessant ud.

Jeg er god i tvivl om fastgørelsen, derfor vil jeg høre om det er korrekt grebet an eller ej.
Da gulvet nede i stuen er blevet sænket lidt vil jeg forsøge at fordele forskellen på halv-etagen og stuen, således at jeg bliver nød til at hæve trappen lidt. Dertil har jeg brugt gule knudsen kiler (skulle holde til en punktbelastning på 2.2tons), derefter har jeg givet den en karmskrue på hvert trin på hhv. venstre og højre vange. Derefter har jeg givet vange enden en skrue der går på tværs af vangen ind i en bjælke på halv etagen. Jeg skal dog lige understrege at der er ca. 2cm gab på hver side (fuge mellemrum), så jeg ved ikke hvor funktionelt de karmskruer er i sidste ende.

Desværre føler jeg stadig at trappen gir sig en lille smule.. Måske jeg skulle op i skrue dimension på enden af vangen, som er fastskruet til bjælken, eller er det noget andet der skaber problemet?

Jeg ser lige om jeg kan nå at tage et billede idag og smide ind.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Billede af trappen:


Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også