Carport - dimensioner?

Jeg vil selv bygge min carport, men, men, jeg finder ikke enslydende dimensioneringer på nette, tværtimod.
Den skal måle 4,4 X 6 meter, stolperne skal stå med hhv. 4 og 2 meters afstand set forfra og kun en fremme og en bagerst, - altså seks stolper i alt.
Her er 100 X 100 mm vel ok? og i stolpe sko, ik?
Så kommer problemerne, for jeg ville "nøjes" med en konstruktion som vist på vedhæftet tegning.
Jeg har tænkt på om T1 lægten kan bære hen over 4 meter/2 meter, for jeg mener at have læst at der ikke må være mere end 1 meter mellem reglerne. ???

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Jeg vil selv bygge min carport, men, men, jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pas - jeg ved for lidt om dimensionering, - håber Koluda lige kigger forbi tråden, så kan han hurtigt give dig opskriften på en god løsning.
Men ellers ja, - du har fattet det
Bjælkesko, - rigtigt, dem havde jeg ikke lige inde på lystavlen, - jeg siger hermed tak for indput.

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis