Indkøring og igangsætning af varmepumper

Hey derude.
Har set at på mange varmepumpe hjemmesider står der at at opsætningen er inklusiv indkøring og igangsætning, hvad går indkøring ud på og hvordan foretages dette samt igangsætningen.

er også interreseret i at hvad den service de udfører ved det årlige syn. hvad foretager de ved sådannen et syn?

håber i kan hjælpe derude

venlig hilsen
Patrik
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad snakker du om såen lige
Hvad slags varmepumpe er der der tale om ?

Der er forskel på om det er en luft/luft, luft/vand eller en jordvarmepumpe....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
det luft luft
Ok

Er ikke Verdensmester på l/l men jeg tror at det er noget med indstille temperatur og afrimning og den slags...

Iøvrigt siger enhver kølemontør at man skal være uddannet for at må gøre sådan nowt

Meen der står altså også i instuktionbogen til min bil, at luftfilteret kun må udskiftes på et autoriseret værksted......

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
hmm okay. men mon dog ikek man kan læse sig til hvordan man indregulerrer den i manuallen
En luft/luft varmepumpe er den nemmeste og servicere. Opstart og eftersyn er storset det samme.

Der måles for ikke kondenserbare gasser
Overhedning måles
Alle ledningsforbindelser tjekkes
Højtrykspressostat afprøves
Luftfilter og kondensator renses
Afløb og kondensbakke renses
Alle anlæggets funktioner afprøves
De fleste varmepumper kører med et kølemiddel, der kaldes miljøvenligt, men har en CO2 faktor på 13-1700, altså ik så godt at lukke ud. Af samme grund må kun en autoriseret montør idriftsætte og lave LOVPLIGTIGT årligt eftersyn, der skal sikre at anlægget er tæt for kølemiddel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er kun anlæg, der indeholder mere end et vist kvantum kølemiddel, der kræves årligt eftersyn af.

Mener den kriminelle grænse er 1kg.

Så de fleste små luft-luft varmepumper er fritaget.
ok men tilbage til spørgsmålet, hvad præsis foregår der til de teste, og igangsætningen hvad foretager man? for jeg så en montør han drejede bare og lukkede kølemidlet gennem rørene tændte og så var det det!
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis