Kan det mon laves?

Hej alle i friske LDS´ere. Kunne godt bruge en hurtig vurdering af en væg jeg har fundet i en gammel hytte.. Er der nogen der ved om dette ville kunne laves uden at rive hele hytten ned?
 Indsæt billede
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forsøger lige igen med det billede.
Velkommen til!

Det ser meget fugtigt og usundt ud, måske en gammel stald.
Du skal i hvert fald være helt sikker på, at opfugtningen kan stoppes helt og aldeles.
Er bjælkelaget også påvirket og evt. befængt med svamp?

Jeg havde selv noget tilsvarende i et stykke væg under en skotterende, der havde været utæt i mange år. Der valgte jeg at rive det stykke væg ned og bygge det op igen. Da jeg først kom til det, viste det sig at murstenene var helt porøse og til at skovle ned med en alm skovl.

Med venlig hilsen
ktm

 

de ser meget våde og man kunne godt forestille sig de ville smuldre hvis man gik i gang med at pille for meget

www.tjenkassennu.dk

kig forbi der er penge at tjene lige nu og her!!!

Mr. Bax

Er enig med de øvrige svarer, kan lige tilføje at du måske kunne "rense" stedet af og bruge noget klor-kalk (ved ikke om dette findes i handelen mere)

Hvis du vælger at bruge dette vil jeg råde dig til at bruge ånde/værn, for det er noget meget skrapt stads, kan jeg huske (ca 50 år siden min far og jeg brugte dette i en gl. grise/heste/ko-stald) og give det en omgang inden du foretager dig yderligere, for at blive af med evt. lugt fra væggen.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for den varme velkomst og de fornuftige svar.

Var desværre meget træt i går så kan godt se mit inlæg mangler lidt info.

Huset jeg har kig på er et nedlagt landbrug bygget i 1890 mener jeg.. ALT fremstår i original stand dvs. meget tærret. Ved der vil være en masse arbejde og at det vil tage en evighed at få udberet alle tingende til funktionel stand men som jeg skrev i mit første indlæg ville jeg bare lige høre en hurtig vurdering. Billedet er taget i "Stuehuset" og det virker som om det er en form for kælder dertil. der står vand i bunden (Har ikke brugt så meget tid så jeg har lokaliseret kilden til vandet) men da jeg ikke selv har nogen murerudannelse eller anden form for håndværks baggrund (Endnu) har jeg ingen ide om det kan svare sig at lave.

Kan lige smide et par billeder mere ind hvis det skulle have interesse?

Ktm: kan du uddybe dit spørgsmål om bjælkelaget ( Er ikke helt sikker på hvad det er )

døren leder ind til et andet rum i selve huset

Som sagt er der vand men har ikke fundet kilden..

Tak for svarene

Mr. Bax

Annonce
Aha, en våd kælder!
Ja men så må der jo være et bjælkelag oven over, og der er det jeg kunne forestille mig var i en sølle forfatning.
Jeg har også en sådan landejendom, med et lille kælderhul, som der også stod vand i da vi overtog. Her var bjælkelaget også totalt mørnet, dog uden svamp, mærkværdigvis.
Hos mig var det grundvandet, der steg op i kælderen, men efter jeg har sørget for at lede regnvand væk fra ejd. og i øvrigt få styr på afledningen af overfladevandet, er der stort set aldrig vand i den kælder mere, selv ikke den just overståede våde sensommer.
Den væg kan du jo så ikke bare lige rive ned, men må prøve at restaurere og udtørre.
Men ellers ligner billederne grangiveligt det, som jeg gik i gang med!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm:
Hvordan går dit projekt så nu?? Og hvor meget er det løbet op i økonomisk? Er lidt betænkelig ved at skulle købe denne ejendom da der ikke er nogen ejerskifte forsikring
så det er jo min r** det kommer til at gå ud over hvis der opstår flere "fejl"

Kan ikke lige svare dig på det med bjælkelaget for kan se jeg ikke har fået taget nogen billeder hvor det er synligt   Men at dømme ud fra din fortælling ser det jo nok heller ikke så godt ud på det punkt..

Mr. Bax
Jeg aner ikke hvad mit projekt er løbet op i. Jeg har taget det over langs og købt materialer, når der har været penge til det.
Men det er jo heller ikke nemt at sammenligne, når vi ikke kender hinandens forudsætninger.
I alle tilfælde skal du have en med dig ud og se, om der er en fremtid i projektet, som kender til sådan noget.
Nej, du får garanteret ikke en ejerskifteforsikring!!
Til gengæld skal du have ejendommen meget, meget billigt, hvis de billeder du viser, beskriver ejendommens tilstand.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm:
Se det vil jeg jo også forsøge Mener ikke at en ejendom som denne bør koste vildt meget men kender ikke så meget til markedet såååå

Havde også tænkt mig at tage det over det lange forløb men billederne er desværre meget rammende for ejendommens gennerelle stand
Men må nok indrømme jeg har forelsket mig lidt i grunden og ejendommen alligevel på trods af standen.
Hvis du er vild med grunden men hader huset( og det er den generelle tilstand). så skal huset da jævnes med jorden. Det vil sandsynligtvist være billigere end at reparere set over en periode på 30 år, når man tager el, vand, varme og forsikringer med.

Jacob
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis