Udskiftet tegltag - ser det OK ud?

Jeg har for kort tid siden fået udskiftet tegltag på garagen. Inden jeg betaler regningen, vil jeg godt lige have nogle uafhængige kommentarer til de kritikpunkter jeg har bemærket - se fotos. Iøvrigt undrer det mig at den nederste række tegl er vippet lidt op, er der en god forklaring på det? /Henrik
Jeg har for kort tid siden fået udskiftet tegltag... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik

Foto 1: Hullet skal selvfølgelig lappes hvilket er en ret lille sag, da leverandøren helt sikkert har anvisninger og materialer til dette.

Foto 2: Brøndkraven skal selvfølgelig dække for snavs/blade o.l. ligesom nedløbsrøret skal være ført lidt ned i selve brønden, og ikke bare stoppe oppe på/ved brøndkraven.

Foto 3: Svajet ser fodt ud efter min mening men det er jo noget kosmetisk så...........

Foto 4: Vindskeden skal være inddækket så der ikke opstår fugtproblemer her. Tagstenene skal kunne dryppe frit af i bunden ved tagrenden og burde have været ført 3 cm ud i renden. Det ser iøvrigt ud som om der ikke er udført forsænket skotrende som anvist i tegl 36, og har været det i mange år. Denne forsænkning er især vigtig ved vingetegl, som er en meget utæt tagbelægning der stiller store krav til undertaget, og her kommer den forsænkede tagrende virkelig til sin ret, da den rigtig udført giver fugt/vand fra undertaget frit løb ud i skotrenden.

Er undertaget forøvrigt klassificeret til vingetegl i DUKO?

@Orla:

Tak for svaret. Undertaget er en blå/hvid dug (blå øverst) der tilsyneladende virker efter hensigten - der gik over en uge fra det blev sat op, inden stenene blev lagt på - og det regnvejr der var i mellemtiden holdt det fint ude.

Mht vindskeden er det nu blevet lavet - se fotos. Hmm. For mig ligner det klams, men nu er jeg jo ikke håndværker...

Forresten har tagrenden også fald i den forkerte retning - for ligesom at fuldende historien.
Ja, det kunne vist godt have været lavet lidt mere diskret af blikkenslageren.

Bagfald på tagrenden ville jeg dog ikke acceptere, men mindre din bygningen har så meget bagfald at det næsten er umuligt at lave korrekt fald, og vandet så stadig kan nå teglene ned i tagrenden.
Hold da kæft noget lort. Du må meget undskylde mig, men det er godt nok ikke særlig flot.

Og bagfald i en tagrende. Hvad sker der lige for det. De er vel professionelle, ellers kunne man jo lige så godt selv gøre det.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis