Erfaring med lofttrapper

Kære Lav-det-selv'ere

Jeg samarbejder med en dansk trappeproducent om, at forbedre købernes oplevelse ved køb, montage og brug af loftstrapper (foldbare med lem).

I den sammenhæng er jeg interesseret i at høre fra jer, hvis i har erfaring med dette. Vi giver to flasker vin, hvis du er villig til at deltage i et interview om dine erfaringer.

Svar blot på tråden her, eller kontakt mig på [email protected]

MVH
Tanja Aabo

Kære Lav-det-selv'ere Jeg samarbejder med en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har da monteret og pillet et par trapper med gennem tiden :-)
Har en ombygget version der fører op til loftet over 1. salen.
Den skulle sidde tværs mellem spærene og jeg ønskede ikke at skulle til at lave udveksling osv. Så det blev en konverteret type ( havde også en stump trappe del fra en anden jeg tidligere havde monteret....

Det antennemanden foreslår er reelt ikke muligt... med mindre man vil have stigen stående nedenfor trappen et sted.
Moderne huse er isoleret med langt mere end de ca 100mm isolering en skyde model levner plads til....
Specielt hvis man som jeg har etableret gulv i loftrummets fulde bredde.....
Det er altid rart med godt med isoleret opbevaringsrum.

På loftstrappen jeg har i garagen er beslaget der "burde" holde klappen oppe knækket igen!!!!
Den er alt for skrøbelig... Jeg har svejset den tidliger hvor den var knækket... Men at hente havemøblerne frem fra loftet er ikke nemt uden at komme til at ramme beslaget der er skrøbeligt....

Låsen på den fra 1. sal og op er bedre da der er en tunge man udløser for at åbne lågen.

Lavede også selv trappen til hensen da de man kan købe var dyre i forhold til hvad man kan lave dem til selv.... Det kræver kun en skablon til overfræseren og lidt tid til at udfræse spor til trinnene.... Min bror fik en stål trappe til at komme på loftet fra hans garage da det skulle være ekstra solidt og med permanent adgang. En trappe med repos er til at lave uden de store problemer :-)

Så ja der er da rigtig gode muligheder for forbedringer og optimeringer samt at udfylde et hul i produktprogrammet..... Så på med vanten Tanja :-)

MVH Njord
Den stige jeg snakker om ligger fladt oppe på loftet når den ikke er ibrug. pisse besværligt. men langt bedre når man har fået den ned.

Jacob
Hej Jacob.

Sådan een havde jeg også i mit gamle hus.. Der var 2 spor den kunne skydes ind i. Men efter jeg efterissolerede med 250mm så blev detil en løs stige.... Og den endte u garagen da det trods alt var nemmere at hente den ind herfra end at skull eop på en stil for at fange den løst liggend epå loftet og så trække den ned herfra.....

Men ja der er da stabilitet over en stige i et stykke :-)

MVH Njord
Den loftlem, med trappe fra Wood step, jeg lige har monteret, er fantastisk stabil, man føler ikke den er i 3 stykker.

mvh jens
Tak til alle for jeres kommentarer. Jeg har opnået de kontakter jeg har brug for til interviews - ihvertfald i denne omgang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis