Behandling af vanger

Jeg har flere år kørt pick-up (Mazda B2000). Når de skal til syn er det som regel vangerne det er galt med, og det enden med at bilen skrottes fordi det ikke kan betale sig at udbedre skaderne (rust).

Nu har jeg købt en Opel Campus (årgang 93), som ser rimelig fornuftig ud i vangerne. Jeg har lokaliseret boltene der holder ladet; det skulle være rimlig nemt at afmontere det.

Hvad er det bedste jeg kan gøre for de vanger, for at få dem til at holde så længe som muligt.(jeg har tilgang til højtryksspuler/trykluft) ?????????? Da bilen ikke repræsenterer den helt store værdi, vil jeg nødig til en prof. undervogns behandler. 

Gode råd modtaget med stor glæde  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandblæsning, primer, og maling det dur.
Men mindre kan da også gøre det

Få renset så meget som mulig, at tidliger rustbeskyttelse og løs rust af.
Giv den så noget rustbeskyttelsesmiddel, efter fabrikantens anvisning.
Jeg skal ikke frenhæve et fabrikat, det er jo ren religion

Ps. Mandag skal min bil en tur omkring Tektrol

Der findes jo også midler, som standser begyndende rust, og laver en hård overflade.

Det findes i større portioner, og i andre fabrikater, men kunne kun lige finde den her.

http://www.thansen.dk/product.asp?c...2027215857

mvh jens
Meget rust starter inde i vangerne, hvorfor det er meget vigtigt at få noget tyndt og ikke-hærdende beskyttelsesmiddel ind i store mængder, så det kan gennemvæde det skidt og allerede gnavende rust, man altid finder inde i ethvert hulrum i biler med blot få år på bagen.
Det her er absolut religion med deraf gående "religionskrige" som mulighed!

(Helt uden referat og i dyb diskretion: Hvis det er muligt, så prop vangerne til. Bor huller ned ovenfra og hæld et par liter olie, evt. bare spildolie ned i vangerne og kør med det nogle dage, så det kommer i kontakt med hele vangen.)

Med venlig hilsen
ktm

Pille afpropningerne ud med en opsamlingsmulighed under.

Med venlig hilsen
ktm

ktm, og så vende bilen på hovedet? Du ville jo bore hullerne oppefra, og olien løber vel ikke op igen af sig selv - hehe...

Eller vil du også bore et par huller nedefra - måske....
Annonce
Ja hvis der ikke i forvejen er nogle! Det er der som regel.

Med venlig hilsen
ktm

Hvis jeg har forstået spørgeren ret, er det en bil med chasiramme, Det er der vel på Mazda'en han omtaler, jeg forstod det sådan at det også er det på Oplen.

mvh jens
vil alle de huller ikke bare gøre vangen mere udsat for rustangreb?

www.tjenkassennu.dk

kig forbi der er penge at tjene lige nu og her!!!

Skrevet af dengladegris på 05 okt 2010 09:53
vil alle de huller ikke bare gøre vangen mere udsat for rustangreb?

Endnu en slet skjult reklame?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også