Marstal motor 1968 6 HK type E, elektrodeafstand tændrør

hej igen. Nu et spørgsmål om jeres erfaringer ang. afstanden mellem tændrørets elektroder. Fra Marstal har jeg fået sendt tændrør: Bosch M 10 AC, på tændrørspakken står 0.5 mm angivet som afstanden. I min instruksbog fra 1968 står 0.6 mm på s. 14 og 0.7 mm på side 15 Hvad er det bedste? Jeg spørger fordi mit tændrør soder hurtigt til, vistnok pga af for megen bensin i bensin/luftblandingen, men min karburator er slidt- så den kan ikke indstilles ret meget mere - måske kunne bensinafbrændingen blive bedre hvis jeg anvendte den rigtige elektrodeafstand? hanne

hanne

hej igen. Nu et spørgsmål om jeres erfaringer ang.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg troede at man kunne få en sprit ny karburator for de penge.. Men ok jeg køber jo heller ikke sådan en så tit..

Godt med en tilbagemelding..
Og så er det så dejligt at få fikset en fejl som man kan tage at føle på og virkelig mærke en forskel bagefter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nå?


Har først lige set dette indlæg lige nu.


Men jeg havde nøjagtig samme problem sidste år, med min Marstal E, jeg brugte rigtig mange tændrør, med forskellig glødetal.

Jeg skildte karburatoren ad og fandt ud af, at pakningen mellem over og underdel af karburatoren var utæt ind til strålerøret, dvs den kunne sugge falsk luft og for meget benzin ind den vej.

Jeg rensede det hele, lavede en ny pakning, og den har gået som en drøm siden.

Dette indlæg var ment, som et suplerende løsningsforslag, hvis andre skulle stå i denne situation.



Mvh

Palle

Hej alle
Et ældre indlæg, men vil blot fortælle vi har oprettet en Facebook gruppe der udelukkende beskæftiger sig med Marstal motorer. Tips og tricks. Køb og salg. Billeder og videoer. Nørder og amatører. Upload din manual og find en hvis du mangler. Hjælp os med at gøre gruppen interessant, spørg eller giv et svar til andre.
Gruppen er lavet for at samle den viden der er om disse gamle dansk producerede motorer.
Gruppen hedder "Marstal motorer"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis