Fiat Brava "prutter" når man starter ??

Jeg er den heldige ejer af en Fiat Brava 1.4 14v fra 96 der når den har stået stille i et par dage har startproblemer. Den "prutter" og det føles som om den ikke tænder på alle cylindrene, når man gasser den lidt op forsvinder det og kommer igen når omdrejningerne falder. Når man har kørt ca. 7-8 km. kører den helt perfekt og problemet er helt væk.. Jeg har lagt mærke til at der ligesom er undertryk når jeg løsner benzindækslet, jeg har prøvet at løsne benzindækslet inden jeg starter den men det ser ikke ud til at have nogen effekt. Nogen der har en løsning??

Assumption is the mother of all fuck up's!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
start med at rense alle tændkabler af med en tør klud. sprøjt så et tyndt lag silicone på. det ligner krybestrøm, såmænd

Hvis jeg husker rigtigt så har din motor seperate tændspoler for hver cylinder det kan ses ved at kigge om der sidder et lille stil med 2-3 ledninger ved hvert tændrør eller der kun er et tykt kabel på tændrøret. dem med seperate tændsåpoler er kendt for et spolerne revner eller bliver dårlige - prøv ( når den går dårligt ) at afbryde en cylinder af gangen og hør om motoren falder lige meget i omdrejninger på alle cylindere.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polo, med en brændt tændspole ville problemet vel ikke være væk ved varm motor?

Har lige netop set den fejl på flere biler - selv om den forsvinder ved varm motor - hvis det er et fugt er det naturligt at gnisten holder op med at slå over når fugten er fordampet ( varm motor )
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
gennemgå dit tændingsanlæg, tændrør, fordeler dæksel,(hvis det findes) osv osv.. jeg har forresten aldrig hørt om fiat motorer med 14ventiler :-)

Sletskov

Hvis den har hydrauliske knastfølgere, kan det være en af dem, der hænger ved opstart.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis