Kviste eller mangel på det samme..

Hej alle I hjælpsomme sjæle

Jeg er i den situation at jeg helt vildt gerne vil have kviste på mit hus, og har nu fået tilbudt 2 stk. Men de er beregnet til 45 gr. tag og mit tag er 47 gr.

Der skal alligevel laves en udveksling mellem nogle spær, så burde man ikke kunne kompensere for det når man laver udvekslingen? Så udvekslingen bliver lavet så den er 45 gr.

Måske lave udvekslingen så den går 1 gr. længere ud i toppen og 1 gr. ind i bunden..

Jeg håber det er til at forstå det jeg mener..

Mvh Mærsk

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke jeg ville gøre dette. Snyes lidt det er noget rod. Jeg forstår det sådan at du for færdiglavet kviste hejst på med kran! Det er noget knald at få til at passe, og det er mange penge du bruger på det. Alt indvendigt skal jo efterfølgende også tilpasses og alting vil begynde at blive kompliceret. Hilsen tømren
Hej Tømrer. Tak for dit svar..

Det er færdigkviste. Og de skal hejses op med kran

Men det er nemlig bare fordi at de er MEGET billige.

Normalprisen er ca 45.750 kr. for 2 stk færdigleveret på min adresse.

Men, jeg kan få dem til 24.600 kr. for begge to incl. levering på min adresse..

Jeg skal lige huske at nævne at der er absolut intet på min 1. sal hvor de skal monteres. Så alt skal bygges op helt fra bunden uanset hvad..

Mvh Mærsk

Man kan selvfølgelig godt få den til at passe med kun 2% afvigelse, men der bliver altid lidt pilarbejde med taget rundt om kvisten bagefter, kan i leve med dette, så kan i jo lige så godt spare de penge og få de billige tagkviste...
Hej Koludabyg. Tak for svaret..

Min kone og jeg havde også overvejet at tage kontakt til dig for at få assistance med montering men der er lidt langt fra Slagelse til Ribe..

Medmindre du kan give en god pris

Men uanset hvad, så skal jeg have fat i en tømrer.

Jeg er nemlig lidt usikker på det med at få lavet inddækning tæt omkring kvisten når det er med banevare som undertag.. Eller jeg er egentlig ikke usikker, men nærmere nervøs for at jeg gør noget forkert..


Mvh Mærsk

Så længe det kan klares på en lang dag, er det vel ikke så slemt med en tur til Ribe hvis det var...

Det er nok mere over kvisten alt efter størrelsen på kvisten og hvordan skotrenden / inddækningen henover er udført som kan volde problemer, de fleste laves med afvandrings rende over kvisten, og med ombuk at banevaren rundt i rammen kanten, så giver normalt ikke de store problemer at lave.
Koluda: Jeg har lige sendt dig en personlig besked..

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis