Gulvvarme - hot or not?

Hej

Vi skal have lagt helt nyt gulv på vores 1. sal og i den forbindelse overvejer vi, om vi skal få lagt gulvvarme. 1. salen består af et soveværelse, stort repos, gæsteværelse samt badeværelse.

Er der nogen, der kan hjælpe med at opstille fordele og ulemper ved at vælge at få gulvvarme? Bliver varmeregningen højere? Er det dyrt at få lagt gulvvarmen ind? Får man et bedre indeklima? Er det en dum idé at have gulvvarme i soveværelset osv...

Jeg håber I kan hjælpe os med nogle fordele og ulemper.

Med venlig hilsen
Nyihus

Hej Vi skal have lagt helt nyt gulv på vores 1.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er altså ikke skumgummi man kender fra madrasser! det har samme hårdhed som gummi vil jeg mene, men det er ikke gummi. det er lettere. det nærmeste jeg kan komme er skumgummi. det er bare for at give afstand fra gipslaget ned til bjælker. så er det kun skruger der går ned i bjælker fra brædderne oven over gipsen det er lidt svært at undgå. der er igen det hårde skungummi oven på gipsen imellem gips og brædder igen for at bryde lydoverførsel derimellem.
jeg er klar over der er mange andre måder at gøre det på. men det her er hidtil den bedste løsning synes jeg. jeg er da åben for at høre andre løsninger hvis nogen sidder og ryster på hovedet.
Neopren bånd måske ?
Hej Nyihus

Det er helt sikkert rart med gulvvarme overalt, men som der er en anden der nævner tidligere i tråden, er det begrænset hvor meget du får brug for det, når under etagen er opvarmet i forvejen.

Hvis du sørger for at isolere ydervægge rigtig godt når du indretter 1 salen, så undgår du de store udsving med for varmt om sommeren, og for koldt om vinteren, og så kan du nemt spare 50.000 på at droppe gulvvarmen.

Så lad det være noget du selv tager stilling til på baggrund om egne ønsker om herlighed kontra økonomi, for det der har været rigtigt for andre behøver ikke at være det rigtige for dig.

Der er som regel nok at bruge penge på i forvejen når man istandsætter et gammelt hus

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også