Rette blanding til pudsning?

Hvad siger de proff til denne blanding af puds til pudsning af uissoleret 35cm kældervægge, som ligger under terræn. Kælderen skal tages i brug nu nemlig. Blanding : 5 x grus vasket (0-4), 3 x bakkemørtel 6,6%(0-4), 2 x cement basis.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se hvorfor der skal bakkemørtel i blandingen.

De fleste murere jeg kender bruger puds i 3 grus + 1 cement til formålet.
Som jeg forstår spørgeren, så er det indendørs under terræn, - og det er nok også det der er svaret på ;-)

Men for nu lige at skære det ud i pap for undertegnede, - gælder det med en ren C-mørtel så altid, når det er indendørs og under terræn ??
Tak for svarene.

Det er i kælder indendøre vi snakker ja. Jeg er tømrer og har bare rådført mig af min bror som er murearbejdsmand som har hørt en anden murer. Jeg kender intet til blandeforhold og søger lige en ekstra viden inden jeg køber ind. Så i mener altså ikke der skal mørtel i?
Annonce
Nej, ingen mørtel i pudsen.

Men ved at nogle blander lidt mørtel i for at få et pænere resulatet, men det bliver altså ikke en lige så holdbar puds så.
Ja, mørtel blanding vil suge fugt op, hvorfor der indvendig kan komme gener såsom skimmel, og udvendig bliver det ganske enkelt ødelagt af frosten.


Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
ok, for at rette tvivlen...
Det er en kælder der skal tages i brug. Dvs. den vil blive opvarmet og have stuetemp året rundt. Mørtel skulle være for at få en flottere overflade. Der kommer jo intet vejrskift, så en 1-4 almindelig blanding som jeg forstår det, vil være fint udenvendigt, men blander jeg mørtel i, vil blandingen blive svagere, men vi er snakker jo om en væg som bare skal stå og se fin ud og ha en konstant stuetemp.

Giver det mening?

Hilsen tømren
Så skulle der ikke være nogen " ko på isen " 4 x pudsemørtel 1 x cement, så er det også godt at arbejde med.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
men det er fordi jeg har hørt at bakkemørtel skulle være "god" at blande i. Læs min første tråd
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis