Beslag til terrassedør - Hvor

Hej.

er der nogen der ved hvor jeg skaffer et beslag til min terrassedør? Stark kan ikke hjælpe. - Helst i nærheden af Brande.

Det på billedet er gået i stykker. :-(

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv hos Carl F eller EA Værktøj Beslaco

http://www.lyrk.dk
ckvist, det slutblik du viser, er fra en hævedør. Beslaget er, så vidt jeg kan se, fabrikeret af det tyske firma Geze.

Hævedøre var noget vi producerede meget for en del år siden. Men den type terrassedøre er i dag erstattet af en anden og bedre type. Jeg kender ikke nogen i dag, der producerer dem.

Det bliver svært at finde nogen, der har sådan et beslag til at ligge - kun et gammelt snedkerfirma med mange spændende ting på hylderne, måske? Byggemarkederne har ikke sådan noget på lager - så bliver jeg i hvert fald overrasket. De ved knap nok, hvad en hævedør er.

Jeg kigger lige i gemmerne hos mig selv, og når jeg kommer på arbejde. Chancen for at finde noget er meget lille. Nu får vi se :-)


Svend Erik

Bygningssnedker

Nu fortæller du ikke hvad beslaget gør.
Men hvis Bertelsen ikke kan finde et nyt, så er det itubrudne da nem at reparere.
Hpox, det slutblik som bliver vist, sidder i sidekarmen. På hævedøren er der jo en paskvil i dørrammen til lukning. På denne paskvil sidder der nogle ruller, som går ind og presser på lige der, hvor det er gået i stykker. Det er således et ret kraftigt pres, der er på slutblikket. Så noget to-komponent af en art - jeg tror ikke, det kan holde på det der støbegods, som er brugt ...

Svend Erik

Bygningssnedker

Ja stumperne kan limes sammen. Eller på anden måde sammenføjes.
Endvidere vil der kunne klæbes en forstærkningsplade på bagsiden. Hvor der så skal stemmes lidt ud for den i karmen.
Annonce
Svend Erik Bertelsen , tak for dit svar. Ved du om de er lige store uanset dørens størrelse? - det kunne jo være jeg kunne finde en billig brugt dør. - I øvrigt en fin beskrivelse. :-)
2 øl og genbrugspladsen ????

/ Claus

ckvist, jeg var på jagt efter slutblikket i dag, og jeg var lige ved at tro, der var gevinst. Blikket var godt nok Geze, men beregnet til et dreje- kipvindue. Størrelsen og noget af udformningen er fuldstændig magen til. Men selve åbningen til 'rullen' er kun i midten af slutblikket, mens dit har åbning foroven- eller neden (til højre- og venstregående døre). Så rigtig godt er det ikke!

Jeg har ikke opgivet endnu med at finde et slutblik, men skal lige have spurgt nogen ...

Størrelsen på slutblikkene er ens, uanset bredde og højde på hævedøre. Dog kan særlig høje døre få indfræset et ekstra slutblik.

Svend Erik

Bygningssnedker

Jeg takker mange gange for din hjælp. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis