Husstandvandværk

Hej alle medlemmer af lav-det-selv-dk Jeg har fået en idé, og den oprindelige idé var, om man kunne udnytte det regnvand der kommer. Personligt, har vi to bygninger med ret store tagflader, så i regnvejr, hvor solceller ikke kan generer noget nævneværdigt, burde det kunne give noget vand. Jeg bor på landet, og kan gøre lidt som de "passer" mig, så havde forestillet mig at føre afløbsrørene over i store regnvandabeholdere, og når disse er fyldt op, lukke vandet ud igennem et rør til de oprindelige afløb. I dette rør ville jeg gerne have en eller flere propeller til at køre, og genere strøm, som kan invertere s til 220V, og benyttes til husholdningsnapperater så længe der er vand i regnvandbeholderene. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg skal start og begynde. Hvilke udfordringer der er herved, og om det kan besvare sig. Er der evt. nogen der har erfaringer eller gode råd. Kunne være et sjov projekt. :-) På forhånd tak. Mvh Karsten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være et sjovt projekt, men uden at regne (haha) mere præcist på det, så tror jeg ikke den energi du får ud af det står mål med din investering. De to vigtigste faktorer du skal kalkulere med er mængden af vand samt hvor meget fald der er. Hvis du nu havde en højdeforskel på 50 meter, så kunne det jo være det kunne drive noget af betydning, men jeg tillader mig at tvivle.



Det kunne være sjovt som projekt. Men bor du ude på landet hvor du ikke forstyrrer nogen, så ville jeg i stedet have satset på en vindmølle - og så solvarme/solceller. Vandet fra taget kunne du godt bruge, men jeg foreslår toiletskyl, tøjvask, rengøring, bilvask, havevanding (ikke godkendt på frugt/grøntsager i Danmark). Men hvis du i forvejen har din egen brønd, så giver det jo ikke nogen mening heller med regnvandsopsamling.


Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Personer med egen brønd/boring betaler altså også vandafledningsafgift.

Men ellers enig. Projektet med energi ud af regnvand er der ikke meget ved.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis