Gulvvarme/ Isolering mv

Hej allesammen.

Er i gang med at lave nyt badeværelse og har deværre måtte sande at vvseren har lagt alle kloakrør så højt at jeg kun kan få 100 mm isolering for også at få plads til ca 100 mm beton med gulvvarme.
Hvordan isolerer jeg bedst muligt de 100 mm, er det bare med noget sundolitt S80 ? Og skal jeg købe noget tyndt isolering og ligge rundt i hele kanten af rummet eller er det kun ud mod ydervæggene ?

Alternativt skal der skæres ud i isoleringen de fleste steder, da der er  trukket 110 mm rør til 2 håndvaske, bruser og badekar.

Det skal lige siges at der på det gamle badeværelse ingen isolering var, så det her må vel stadig være (om ikke andet så bare ) lidt bedre end før.

Og så siger min murer at han ikke vil anbefale gulvvarme i brusekabinen, da gulvet så tørrer for hurtigt, lyder det rigtigt ?

Rummet er ca 10m2.

På forhånd tak for hjælpen.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved renovering af et badeværelse, skal man selvfølgelig så vidt muligt opfylde de nye energikrav, har lidt svært ved at se hvorfor din vvs ikke ved dette også.

100mm isolering er 100 isolering uanset om du vælger S60 eller S80 til det, du kan dog få en bedre flamingo i dag, hvor der er tilsat noget grafit i flamingoen, som skulle give en forbedring af isoleringseffekten, men ligegyldig hvad du putter i gulvet, vil det jo ikke overholde de gældende krav for et renoveret badeværelse.

Der skal selvfølgelig skæres ud i isoleringen så max. isoleringstykkelse opnåes i gulvet, og hvor der efterfølgende er lufthuller fyldes op med løs flamingo granulat eller leca nødder.
I mine ører lyder det fuldstændig skørt at der ikke skulle gulvvarme i brusekabine, - jeg har i hvert fald valgt den modsatte løsning, og har slangerne lidt tættere i brusekabinen, - så det netop kan tørre hurtigere.
Hvad er hans argumenter for at det skulle være en fordel at gulvet tørrer langsommere ??
Tak for svar, jeg er gået i gang med at grave ud igen, men tror nærmest nogle af afløbsrørene kommer til at fjerne al isoleringen, men jeg gør et forsøg.
Tak endnu en gang.
Noget med at gulvet skulle revne fordi det ville tørre for hurtigt, synes også selv det lød lidt tosset.
Tak for svar.
Ja det vil jeg nok også mene, at der skal da varme i gulvet i brusekabinen også. - Hvis man vil beholde konen i længden )

Du skal bare sikre dig at han bruger den fliselim der er beregnet til gulvvarme, så får du ingen problemer med det.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Teorien er vist at gulvvarmen udtørrer vandlåsen.
Men hvis man ikke skulle have gulvvarme i sin brucheniche, ja så ved jeg ikke hvor man skulle have det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis