hejsa
Sidst at jeg var til syn med bilen konstaterede synsmanden at jeg nok snart skulle have skiftet en bærearmsbøsning på højre forhjul. Hvis ikke dette skete så ville jeg kunne opleve at mit rat ville ryste når jeg kørte omkring de 100 km/t.
Og dette gør den nu.
Jeg har så sidenhen fået skiftet hjullejer på begge forhjul samt nye dæk. De er blevet afballanceret samt bilen er blevet sporet.
Nu er der så bare det at efter at jeg skiftede lejerne så har rattet stået lidt skævt ved ligeud kørsel. Da jeg fik den spore ti lørdags endte det med at skævheden i rattet var røget over på den anden side nu. Så kørte jeg bilen til sporing igen, og han sporede højre forhjul. Skævheden i rattet er blevet en smule bedre men den er stadig en lille smule skæv. Og rattet ryster stadig.
Skævheden i rattet - kan den komme af at bærearmsbøsningen er slidt? Min tanke var at netop pga dette ville det være svært at spore den.. Og jeg overvejede om jeg selv lige skulle give sporestanden et nøk og så afprøve ved kørsel bagefter..
Og jeg går ud fra at rysten i rattet skyldes min bærearmsbøsning.
Råd eller erfaringer er meget velkomne :-)
P.S. Jeg kører i en Polo fra 97