Muret skur/værksted

Hej alle LDS'ere. Der er nok nogen der har spurgt om dette førhen, men jeg har ikke kunne finde noget. Jeg står for at skulle have lavet nyt skur/værksted/fyrrum, og i den forbindelse leder jeg efter den billigste "gode" løsning. Hvilket materiale skal jeg gå efter, gasbeton, multiblok eller hvad? På forhånd tak. Af facts jeg allerede har, ca. 100 kvm. høj rejsning, skal være muret, gulvvarme. Jeg er ikke så sikkker på noget endnu, men prøver at pejle mig ind på hvad dette skur skal bestå af, og hvis der er nogen der har en ca. kvadratmeter pris sådan et lille projekt.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et muret skur på 100m2 med høj rejsning og gulvvarme.
Det er det vi andre kalder et hus.
Det koster lige omkring 18.000 kr/m2 afhænig om der skal kobber-eller stråtag på.
Start med at finde ud af om der er plads på grunden.
Og om det er til erhverv.
Heh, tja. det var nu ikke helt et hus jeg havde i tankerne, tænker mest på isoleringskrav osv.
Jeg ville bare gerne kunne have det frostfrit i mit skur, så mit maskineri ikke går helt itu.
18.000,- det var dælme en sjat mere end jeg havde turet håbe på.
Det er ikke erhverv og bebygelses procenten kan jeg godt holde mig inde for de 25% jeg skal bare have det billigste tag som ikke er tagpap, ståltag (decra, aner dog ikke hvad det koster) eller eternit.

Jeg ved godt det lyder at overkill, hvilket det nok også er, det er bare for at have noget gå efter ang. udregning, og det er ren materiale pris vi snakker om her, da jeg satser på at lave det meste selv.

Gode input til en billig løsning er meget velkomne.
Det er der vi skal hen.Der skal lidt specifikationer på. Osse om du selv vil lave det eller hvad?
Holder vi os lige til taget så koster materialer til et eternittag ca. 250 kr og kobber formodentlig det 10-dobbelte.
Hvis du kensekvent går efter billigste løsning, men isoleret op til kravene for bolig kan det nok ialt gøres for det halve, skal vi sige 10.000 kr/m2.
Efter hvad jeg ved er defineringen på, "et skur" en bygning der ikke er over 10 m2
Det du skriver om er på det nærmeste en lille hal.
Der vil den billigste, være en isoleret telthal.
En muret bygning med gulvvarme skal uanset hvad man kalder den selvfølgelig opfylde de gældende krav om isolering.

Jeg ville lægge betontagsten på taget hvis det bare skal være billigt, det er en af de billigste holdbare tagbeklædninger på markedet.
Skrevet af je__ns på 27 sep 2010 16:58
Ja det giver jo ordet skur, en helt ny betydning

mvh jens
Ja det er den mæ den danske spro´g, nogen gang sir man åsse "det lange skur" om en person

Heh, det er nok bare fordi jeg er vokset op på landet, så jeg er vant til 600-800 kvm. store lader, så virker 100 kvm. bare som et lille skur.
Er der noget med at man kan få gasbetonsten som som isolere nok i sig selv så man ikke behøver yderligere isolering eller skal man over i noget svine dyrt leca therm?
Du skal starte med at bestemme hvoe varmt der skal være i dit skur.
Og når det er gulvvarme vil det være uøkonomisk ikke at isolerer op til kravene for boliger.
Der findes retningslinier i bygningsreglementet, f.eks. "mindste isolering", ser her; http://www.ebst.dk/br08.dk/br07_02_id119/0/54 
Der ser du f.eks, at ydervægge skal have en U-værdi på 0,40  W/m2 K, Dernæst skal du finde en vægkonstruktion der overholder det krav. Det tror jeg ikke at en massiv gasbetonblok gør?

Jeg er ikke helt klar over hvilke energikrav det egentlig gælder for et  skur over 10m2.
U-værdi
W/m2 K
Ydervægge og kældervægge mod jord 0,40
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis