Efterstøbe en beton "sokkel" ovenpå gammelt gulv ?

Jeg har en garage hvor de gamle træ stolper er sømmet fast til nogen vinkeljern som er sat ned i beton punktfundamenter...
beton gulvet (7 cm tykt) er støbt ud under væggene, og der er altså lavet dybere beton under hver stolpe.. problemet nu er at de gamle vinkeljern er rustet væk flere steder, og jeg vil gerne støbe en 30 cm sokkel ovenpå da nabo grunden ligger en del højere end vores og der derfor er fugt problemer i bunden af den gamle væg..

hvis jeg nu støber en 30 cm høj sokkel (10 cm bred) ovenpå det gamle beton gulv, kan jeg så sætte stolpebærere direkte i det nye støbelag? eller er jeg nødt til på en eller anden måde at komme ned og få direkte fat i de gamle punkt fundamenter?

Jeg ville gerne beholde de gamle stolper som er solidt monteret på remmen, så jeg tænkte på at de nye stolpebærere bliver sat i siderne af stolperne (og ikke som traditionelt en U-sko midt under stolperne) da jeg så slipper for at afmontere alt vægbeklædning og top-remmen
Hvis jeg nu skal ned og have fat i det gamle betonlag, kunne man så bore et hul i punkt fundamentet og lime et langt fladjern (måske 50 cm) fast med beton lim, og så støbe 30 cm ny beton op omkring fladjernet  og så have 10 cm op ad stolpen og 10 cm limet fast til det gamle beton..

Jeg har en garage hvor de gamle træ stolper er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Bauhaus har nogle ret solide stolpesko med "flad bund" som er lavet til at skrue oven på træterasser ved montering af gelænder.
Men hvis du ellers er lidt handy, hvilket det lyder til, så kan du vel også købe almindelige stolpesko og skære rundjernet af, borer et par hulle, og så skulle du være kørende.

mvh
jan

Perfekt så tager jeg bare dem fra biltema og giver dem en sjat maling i toppen, det bliver alligevel ikke synligt monteret da der skal isoleres og sættes plader på indersiden ;-)

Mange tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også