printer skriver uden for dvd skiver

Jeg har en hp photosmart c 5280 All-in-one printer.
Når jeg printer på dvder, så starter den med at skrive ca 3mm foran skiven, det vil sige at det nederste af billedet mangler.
Nogen der kan hjælpe.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har ikke prøvet en hp men canon, her skal man huske at indstille størrelsen på skrive fladen
nu har jeg kikket lidt nærmer på min canon og med følgene program. i dette program er der mulighed for at indstille ned til en ½ mm både hvor den skal starte osv. men en anden ting min gamle canon 4000 havde et problem der minder meget om dit, den stratet også for tidligt med stardart indstillinger, skilte maskinen ad fandt et stykke tape der sad hvor skuffen skulle ind, det hjalp
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor det kan justeres.
Jeg har været inde på hp side, og læse manualen, og der står der noget om nogle software indstillinger, men jeg ved ikke hvor jeg skal finde disse sorftware indstillinger henne.
hej er det det er der sker så er dette måske løsningen
Billedet på den udskrevne disk er beskåret, og der er blæk på cd/dvd-holderen.
Årsag: Cd/dvd'en er lagt forkert i cd/dvd-holderen.
Løsning: Hvis du lægger en almindelig (120 mm) cd/dvd i cd/dvd-holderen, skal du ikke
vippen ringen henover disken. Den blå ring skal kun bruges, når der printes på små (80 mm)
cd/dvd'er.
Rens cd/dvd-holderen for blæk, før du prøver igen. Herved undgår du at få blæk på enheden
samt pletter på diske, hænder og tøj.
Læg en ny disk i holderen med den side, der skal printes på, opad, når du har renset cd/dvdholderen.
Lad den blå ring blive i udgangspositionen i modsatte side af holderen, som vist
nedenfor. Sæt holderen ind i cd/dvd-bakken igen, så stregerne på holderen er ud for de hvide
streger på bakken.

HP All-in-One printer forkerte steder på disken.
Årsag: Dit design har en forkert størrelse i forhold til den ilagte cd/dvd.
Løsning: Det design, der skal printes, skal passe til størrelsen på den disk, der lægges i cd/
dvd-holderen, herunder den indre og ydre rings diameter. Ret softwareindstillingerne, så
designet passer til disken. Du finder flere oplysninger i dokumentationen eller online Hjælpen til
dit program.
Årsag: Du har måske lagt cd/dvd'en omvendt i holderen.
Løsning: Hvis du allerede har brændt indhold på cd/dvd'en, kan du blive nødt til at brænde
indholdet igen på en ny disk. Læg den nye disk i cd/dvd-holderen med den side, der skal printes
på, opad. Sæt holderen ind i cd/dvd-bakken igen, så stregerne på holderen er ud for de hvide
streger på bakken.

Designet er ikke centreret på disken.
Årsag: Designindstillingerne er muligvis forkerte.
Løsning: Ret softwareindstillingerne, så designet passer til disken. Du finder flere oplysninger
i dokumentationen eller online Hjælpen til dit program.
Det er softwareindstillingerne jeg ikke ved hvor er.
hvilket program bruges der til at skrive på en cd?
skal du ikke åbne HP solutions .. den kan du vælge mellem alt.. scan, print kopi og på hvad...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis