Afmontering lyskasse med fjeder i gibsloft

Har fået monteret lyskasser med 2 spot i mit gibsloft i køkkenet. En af transform. er åbentbart gået i stykker og skal skiftet.
Findes der en nem måde så lyskassernes fjedre  ikke ødelægger gibsloftet når jeg "Trækker" kassen ned eller skal jeg satse på at gibsen holder.?
Der er to fjedre i begge sider. Kassen kan "trækkes" ca. 2 cm ned, men strammer meget omkring gibsen.

BERGOVIC

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej bergovic

Du kan trække lys kassen så langt ned du kan og så prøve om du kan få en spartel op og klemme fjedrene ind, det skal selvfølgelig være en noget flexsibel spartel.

Alternativ kan være at understøtte under gipsen når du trækker den ned.

held og lykke med dit transformer skifte, og lad lige hør hvad resultatet blev.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Hej Reene.
Jeg forsøgte dit gode forslag, men det var svært og valgte trække lidt hårdt til, hvilket forårsagede DANMARKS STØRTE RAP OVER NALLERNE af to af de fjedre, som holder lampen på plads. Jeg skiftede ledningen melle trafoen og lampen, da den åbenbart hvade været brændt i stykker, da plastikket var helt hårdt og knækkede. Nu virker den igen.. tak for hjælpen..

bergovic

BERGOVIC

Skrevet af bergovic på 30 sep 2010 09:21
Hej Reene.
Jeg forsøgte dit gode forslag, men det var svært og valgte trække lidt hårdt til, hvilket forårsagede DANMARKS STØRTE RAP OVER NALLERNE af to af de fjedre, som holder lampen på plads. Jeg skiftede ledningen melle trafoen og lampen, da den åbenbart hvade været brændt i stykker, da plastikket var helt hårdt og knækkede. Nu virker den igen.. tak for hjælpen..

bergovic

Ja pas på pøllerne... - Syntes du skal tjekke op på dine andre spot, der er ledningen nok også ved at være svede - Det kan jo i værste fald starte en brænd, hvis isoleringen er ved at være væk på ledningerne og de ligger som "små" kortslutter og bliver varme.. I samme omgang så anvend noget varmebestandigt ledning i stedet.. Siliconeledning eller 90 grader PKAJ
Lyder som en god ide, men jeg skal lige have modet til endnu en omgang pølleslasker..

BERGOVIC

Nu er der normalt kun 2 fjedre, så kunsten er at placere fingrene der hvor fjedrene ikke rammer............ Jeg ved det, for jeg har prøvet det med bare fingre i frostvejr, der kan man tale om smerte................

Med venlig hilsen

Anders

ja, hvis der bare var en fjeder i hver side, mine har 2 i hver og det værste var at jeg kun fokuserede på den ene side og så gjorde naller i den "Anden" side..  lige til Youtube

BERGOVIC

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også