Isolering af "skunk"


Hej

Jeg skal have isoleret ud til taget, men er noget i tvivl om hvordan jeg bedst gør det. Spærene er ca. 125x125mm. Min idé vil være at forlænge spærrene så der bliver plads til ca. 250mm isolering. Kan man evt. bruge en tilskæret spånplade til at forlænge spærene med, da det ikke skal bruges til at understøtte væg med? Alternativet vil være at ligge lægter vandret på de nuværende spær. Hvad har I af forslag?

Næste problem er så isolering ved muren. Hvorledes vil dette kunne gøres? Vil man blot lægge isolering bagved eller er det nok med noget flamingo? Og skal der være luft mellem mursten og isolering/flamingo?

Der skal ikke være skråvæg, så væggen vil nok nemmest kunne sættes op med et stålskelet?

Der var mange spørgsmål, men håber der er nogle der kan hjælpe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det har du ret i. :o)

Men allerførst skal du vide om tagbeklædningen er tæt. (Eternitbølgeplader?)
Og at det hedder påfore når man bygger indad på et spær. Og at det kan gøres på forsdkellig vis.
Og at hvis det var nybyggeri skulle der noget i retning af 350 mm mineraluld i det tag.

Mht. muren så ligner det forskallingsbrædder der stikker ind. Og de skal skæres af. Og der skal ikke puttes Flaminfo i - nogen steder.
Samme mur vil du isolerer indvendigt.  Det kan osse laves på mange måder. Er det iøvrigt en udv. mur eller en brandmur eller hvad.

"Der skal ikke være skråvæg, så væggen vil nok nemmest kunne sættes op med et stålskelet?" Det forstår jeg ikke helt.

Må jeg anbefale at du læser lidt om isolering her; http://guiden.rockwool.dk/konstrukt...?page=2083 

Tak for svarene og linket

Vedr. væggen, så er det jeg mener, at det blot skal være en lige væg, som du kan se på tegningen øverst.

Mht. muren er det en udvendig mur, der blot stopper der, da det er på 4. etage. Hvordan vil man lettest/bedst kunne isolere denne?

Vil man kunne bruge en tilskæret spånplade til at påfore spærene? Eller skal det være planker?
Men et sted skriver du at du vil isolerer ud til taget og et andet at der skal være en lodret væg.
Som jeg forstår det nu vil du isolerer ud til tagbeklædningen og opstille en uisoleret væg. ("Væg" på din skitse). Derved får du såkaldt varm skunk.
(Det forekommer mig at jeg kan ane en trembel, (tømmerkonstruktion) som i givet fald vil blive gemt væk ude i skunken).
Det ville da være helt oplagt at lade den indgå i rummet.
Den udvendige mur skal isoleres på normal vis på indvendig side. Ind på Rockwool og kikke.
Det skal planker på kryds og tværs på spærene. Osse som vist hos Rockwool.
Ja, det var meningen at jeg ville isolere ud til taget og opstille en uisoleret væg. Det rum der skal isoleres er kun den størrelse som det ses på billedet, så det er begrænset hvor meget ekstra plads det ville give at lave skrå væg, hvis der skal være plads til isolering af ydermuren.

Kan du evt. sende link til "isolering af den udvendige mur" og "planker på kryds og tværs på spærene"?? Jeg synes ikke jeg kan finde det helt præcist...

Et andet spørgsmål vedr. den udvendige væg. Der skal vel være lidt luft mellem mur og isolering - men skal denne "luft" fortsætte ud til taget (så der mellem spærerne ikke isoleres helt ned til muren)?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis