Opsætning af træknagerække

Hej

Jeg har sat en knagerække i træ op på min væg. Dog blev den sat op lidt for skævt så den
hælder lidt til den ene side. Desuden sidder den heller ikke fast mere og kan også rystes
frem og tilbage hvis man tager ved den.

Hvordan kan jeg rette det ?
Er det bedst at bruge samme huller efter at have spartlet dem ud eller skal jeg
igang med at bore nye f.eks højere oppe af min væg  ?

Jeg har følgende:

5mm torx skruer
Ravplugs på 6 mm
mur Bor på 6 mm

Knagerækken er meget let og er 60 cm i bredden og er med 5 store knager.

Jeg har ikke noget vaterpas så det er nok derfor den ikke blev sat lige op men hvilket et
vaterpas kan jeg bruge til denne opgave ? et laser eller et normalt et ? Jeg laver meget få opgaver så mit budget til vaterpas ligger meget lavt så kan max give 200 kr for det.

Det er muligt at man kan flytte knagerækken op eller ned men ikke til højre eller til venstre
da der ikke er nogen plads til disse sider.

Jeg tror at væggen er mursten eller beton i min lejlighed.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må nok i gang med at bore nogle nye huller. Der skal bruges et ganske alm et på ca 1 meter, det må kunne fås for omkring 100 kr.

http://www.lyrk.dk
Hej

Jeg synes det er underligt at da jeg lige havde boret hullerne virkede det solidt men nu et par uger efter gør det ikke mere.

Hvad kan det skyldes ?

Ok tager ned og kigger på sådan et billigt vaterpas så.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
det kan være du har lavet huller i fugerne, istedet for i murstenene

http://www.lyrk.dk
jeg har lige købt en 1 meter vaterpas af mærker hulterfors.
Det er dog for stort til at tjekke om mine knagerækker er i vatter da der kun er 70-80 cm
at tjekke på i det mellemrum. Så nu kan jeg ikke bruge den ? Eller skal jeg have både et 50 cm
og et 100 cm vaterpas ? Hvad har i ?

For det andet så da jeg sadte knagerækken op der borede jeg for kort ind.
Hvordan ved man hvor langt man skal bore ind =? Sætter man at mærke på boret ?
Eller hvad ? Borer man til man er kommet helt igennem eller hvad gør i ?
Når man skal sæte noget op skal man jo bare lige langt ind hver gang.

For det andet så er jeg svagtseende og jeg kan kun se 50 cm (så dvs jeg skal være tæt på de ting jeg borer i)
Så derfor stod jeg på en kontorstol med hjul da jeg lavede boringen. Hvad bruger i til at stå på når i skal bore
noget meget højt oppe ? En trappestie eller ?

hilsner
iceb
Det er en joke ikke....??


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
at jeg er svagtseende ? Nej det er ikke en joke .......
Bor et hul helt igennem og sæt så en lang skrue gennem væggen med en møtrik på bagsiden ;-)

/ Claus

Skrevet af iceb på 26 sep 2010 12:30
jeg har lige købt en 1 meter vaterpas af mærker hulterfors.
Godt mærke de fleste prof. bruger det.
Det er dog for stort til at tjekke om mine knagerækker er i vatter da der kun er 70-80 cm
at tjekke på i det mellemrum. Så nu kan jeg ikke bruge den ? Eller skal jeg have både et 50 cm
og et 100 cm vaterpas ? Hvad har i ?
Jeg har flere med et spænd fra 30cm til 1,2meter og tit kunne jeg godt bruge et eller 2 mere.

For det andet så da jeg sadte knagerækken op der borede jeg for kort ind.
Hvordan ved man hvor langt man skal bore ind =? Sætter man at mærke på boret ?
Ja et stykke tape på boret kan afhjælpe det, men det er ikke let at bore for dybt, med mindre at det er gennem muren
Eller hvad ? Borer man til man er kommet helt igennem eller hvad gør i ?
Når man skal sæte noget op skal man jo bare lige langt ind hver gang.

For det andet så er jeg svagtseende og jeg kan kun se 50 cm (så dvs jeg skal være tæt på de ting jeg borer i)
Så derfor stod jeg på en kontorstol med hjul da jeg lavede boringen. Hvad bruger i til at stå på når i skal bore
noget der står fast. og lige ud fra det der skal bores i.
noget meget højt oppe ? En trappestie eller ?

hilsner
iceb



 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det er nok derfor at kontorstulen "kørte" væk fra væggen.
og der med ikke for dybt nok i hullet.!

men du holder skruen op til boret og se hvor langt den skal ind sikkert hele
snegl længte ind.

og brug en stige i stedet for kontorstolen.!

ja sikke en god ide men kontorstolen at du kan trille fra skrue til skrue med batteribormaskine med slidt skruebits.

okay.

du lever livet farligt med kontorstolen som arbejdskammel med hjul uden bremser.!
og du falder fremad og spider skruemaskinen i gulvet og du ligger som fladtrampet øldåse
og ømmersig i smarter og træknagen ligger ovenpå dig med den ene skrue faldet ud på gulvet.!

en god vaterpas er god at have i to længte 60 cm. og 1 m. længte som subleres
med topeto vaterpas.!

og knagen skal kunne bære mindst 25 kg. uden at den falder ned.
5 gemmenblødte motorcykel læderjakker.!
Du skal bore nye huller mindst 2-3 cm fra de gamle: 1. byt til et lille vaterpas på 10-20 cm, kan sagtens bruges (ca 50 kr) . 2. hold knagerækken op på væggen hvor du vil have den. 3. sæt vaterpasset på overkanten af knagerækken og hold den vandret. 4. sæt blyantsmærker i hullerne. 5. selvom knagerækken er let, så er den tung når der hænger tøj på den, men dine skruer er store nok. 6. stå på en stol eller et bord. 7. godt lys 8. bor hullerne i samme dybde som rawlplugsenes længde (sæt et mærke på boret). 9. Bor evt hullerne med et murbor som er 1 mm mindre end rawlplugsene (dvs et 5 mm bor). 10. skru knagerækken op. God fornøjelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også