Ny rem til Mazda 323

Hey Drenge og piger.

Jeg har en gammel mazda 323 hvor at der er en rem som er gået,den går omkring Generator og nogle andre hjul.. Det er en Mazda 323 1,5 Celebre fra 96.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at lige forklare hvordan jeg får sådan en ny sat på.

hvis jeg ikke tager helt fejl, som jeg sikkert gør er det så ikke noget med at man løsner generator for at få remmen på og så spænder den godt fast igen, men remmen må ikke være alt for stram. ???

Chris.

Det kan sikkert godt fixes.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder to bolte på din generator. en den svinger omkring og den du strammer til når remmen passer.

Nedenunder sidder der nok en tredie bolt med langt gevind,det er den der løsner og strammer remmen. I din instruktionsbog står der hvor stram den skal være med et tommelfingertryk- 5-10 mm skal den gi sig eller noget i den retning,men prøv lige og læs deri.

 Mvh Henrik

Hej Henrik, tak for det, det var allerede en stor hjælp, har løsnet generator, men der skidder sku lige en anden rem i vejen for jeg kan komme til at sætte den anden på.

Jeg har kigget lidt på det og kan ikke umidelbart se hvordan jeg får løsnet den rem så jeg kan tage den af.

Håber du kan hjælpe mig igen..

Chris.

Det kan sikkert godt fixes.
Hej Chris.
Uden at kende din bil, lyder det for mig som om at det er remmen til servopumpen som er i vejen. Løsn pumpen og tag remmen af hjulet ved krumtappen (bunden af motoren). Monter kilerem og derefter servorem og stram op efter Henriks anvisning. Samme spænding på begge remme, hverken for meget eller for lidt. Køb en Haynes bog til bilen, der kan du finde svar på alt. www.birgersbilligebilbøger.dk.
Mvh. Michael

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

hmm ja tak det har jeg prøvet på, men jeg kan sku ikke rigtigt få den løs. hvis jeg bare kunne det så kunne jeg komme til..

nogen ide´om hvor mange skruer der sidder til at holde den ?? skulle det forstille sog at være på samme måde som med generator ??

Chris.

Det kan sikkert godt fixes.
Ja princippet er nogenlunde ens. Altså 1 bolt i bunden som holder og fungerer som "vippe punkt" og 1-2 bolte som holder og justerer rem-spænding. Haynes er gud
Michael

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis