Betonblander "kapacitet"

Hej med jer.

I har sikker fået blandet en masse beton i en tromle blander.

Mit spørgsmål går ude på om det er realistisk at proppe 6 stk 12 liter spande med støbemix 0-16mm og en 12 liter spand cement i en 125 liter betonblander fra Harald Nyborg?
Xtra spørgsmål : hvor mange liter vand skal der til?

Hvad er jeres max? de skriver jo 125 liter meeeeeeeen kan den nu klare det?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
125 er nok noget optimistisk ! Når jeg laver lidt selv passer det nogenlunde med 6-8 skovlfulde støbemix !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg tror at tromlen på en 125 lbetonblander fra HN og alle andre steder har et volumen på 125 l.
Men eftersom det ikke er en nat- eller blomsterpotte, men en betonblander så kan der nok kun være ca. den ½ mængde beton i den.
hej
Nu ved jeg ikke hvilken blandemaskine du har set dig varm på, men en tromleblander (fritfaldsblander) egner sig ikke særligt godt til at blande beton i. Med mindre den er meget stor. En tvangsblander er til hver en tid at foretrække. Kan lejes alle mulige steder, kan endda være du kan låne en.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

jég har lige købe en atea i bauhaus til en tusse  men det er sikkert den samme
som din
jeg kiggede på flere modeller og kom til den konklution at at forslælden
på 125 -135 145 modellen ikke var andet end tromlens størrelse 
motoren på 850 w på alle 3  
og 160 L vertionen er  med en 950 w motor 
så den burte kunne trække det der kan være i tromlen 

og når man så ser på at det ca tager 8 min at lave en tromle 
så kan jeg nu godt lave en tromle mere 

mvh snogen

 

det var en del af planen .....såda da

Annonce
Hej,

For at svare på dit spørgsmål, ja - det burde du kunne. Nå jeg blander beton i en tilsvarende, bruger jeg dog en skovl i stedet for spande, så får jeg hvad der svarer til 80-90 L beton = en børefuld.. Og det skal nok passe med 1-1½ spand vand, alt efter om det er sokkel eller gulv jeg blander til..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hmm så skulle det være jeg skal leje en tvangsblander?
Skal bruge 2,5m3 beton til sokkel og 2,5 m3 beton til gulv det skal blandes over 2 dage.

Så er spørgsmålet hvor stor en tvangsblander man skal leje kan se de kan fås i 300 liter udgaver men så vejer de så også 250kg!!! det er ikke lige noget man sådan kan få hjem? Der står den kan trækkes med 30km/t på anhængertræk meeeeeeen vel ikke på almendelig vej? det er måske 5 km den skal trækkes men tror da jeg får nogle sure bilister hvis jeg skal køre 30km/t igennem byen.

hej
Læg den på en trailer.!
De fleste mindre blandere er forsynet med hjul på korpus til det bare samme.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

enig med snedkeren

mvh snogen

det var en del af planen .....såda da

Skrevet af dirtymind på 26 sep 2010 18:36
Hmm så skulle det være jeg skal leje en tvangsblander?
Skal bruge 2,5m3 beton til sokkel og 2,5 m3 beton til gulv det skal blandes over 2 dage.

Så er spørgsmålet hvor stor en tvangsblander man skal leje kan se de kan fås i 300 liter udgaver men så vejer de så også 250kg!!! det er ikke lige noget man sådan kan få hjem? Der står den kan trækkes med 30km/t på anhængertræk meeeeeeen vel ikke på almendelig vej? det er måske 5 km den skal trækkes men tror da jeg får nogle sure bilister hvis jeg skal køre 30km/t igennem byen.
Det må du gerne, det svarer til at køre traktor med vogn. Du skal også have den røde trekant på på samme måde for at markere, at vogntoget er langsomtkørende.


MVH Leo

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis