Betonblander "kapacitet"

Hej med jer.

I har sikker fået blandet en masse beton i en tromle blander.

Mit spørgsmål går ude på om det er realistisk at proppe 6 stk 12 liter spande med støbemix 0-16mm og en 12 liter spand cement i en 125 liter betonblander fra Harald Nyborg?
Xtra spørgsmål : hvor mange liter vand skal der til?

Hvad er jeres max? de skriver jo 125 liter meeeeeeeen kan den nu klare det?
Hej med jer. I har sikker fået blandet en masse... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu må du holde op Snedker 61. :o)
Selvfølgelig kan man blande beton i en fritfaldsblander.
Det er da rigtigt at en tvangsblander er bedre, men til GDS-arbejder er det da helt uden betydning hvad du anvender.
Slutproduktet, den udstøbre beton, vil have samme kvalitet, bare det bliver blandet på en eller anden måde.

Det er udmærket at holde fanen højt Snedker, men man skal jo stå på jorden samtidig. :o)
En frifaldsblander er da ganske udmærket til din opgave.
Jeg har selv en 140 liter tromleblander, jeg har aldrig haft problemer...

mvh jens
Skrevet af hpox på 26 sep 2010 19:29
Nu må du holde op Snedker 61. :o)
Selvfølgelig kan man blande beton i en fritfaldsblander.
Det er da rigtigt at en tvangsblander er bedre, men til GDS-arbejder er det da helt uden betydning hvad du anvender.
Slutproduktet, den udstøbre beton, vil have samme kvalitet, bare det bliver blandet på en eller anden måde.

Det er udmærket at holde fanen højt Snedker, men man skal jo stå på jorden samtidig. :o)

Hpox for en gang skyld er vi enige, og rart at du er begyndt at se på tingende med l-d-s øjne og ikke prof. Men bruger din prof. viden til at hjælpe lds.erne.

@dirtymind : Så længe det bliver blandet ordenligt sammen er det lige gyldigt om du blander i en spand med røremaskine, i trillebør med skovl, i faldblander eller i tvangsblander det er jo bare et spørgsmål om tiden til at lave blandingen i det rigtige blandingsforhold.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

En fritfaldsblander er udmærket til at blande beton, men er meget langsommere end tvangsblanderen.

Du skal regne med at tørblande i ca 2-3 minutter (når blandingen ser ensartet ud er skal den have lige så lang tid ekstra) derefter tilsætter du vand (halvt så meget som cement) og vådblander 3-4 minutter.

Jeg ved at de fleste blander meget kortere tid og bruger mere vand, men det går ud over kvaliteten.
og tak

gørenmasseselvsåvidtmuligt

Annonce
I denne projekt blev det til leje af en tvangsblander på 300 liter og 289kg (bliver spændende at få den af ladet...).
Men fik den med 3 dages leje til 750 kr med moms og forsikring.
Men så burde det også gå hurtigt at blande de 6m3 støbemix.
Forresten så håber jeg da min kraftstik kan trække sådan en bandit? Den er graded til max 9Ampere 3*380volt, men min kraftsstik kommer ud af samme dåse som er vaskemaskinen og den har 16A sikringer, det må da vel være nok hvis de har vendt faserne godt nok?? hvad ville man gøre hvis faserne var vendt forkert?
Lade være med at vaske, mens du blander beton ??

Jeg tror nu begge dele kan køre samtidig.

MVH Leo

Hvis faserne vender forkert!
Ja så vender du da faserne så maskinen kører den rigtige vej igen :-)
I stikket på en udlejningsmaskine er det helt almindeligt at der er en del (med to ben) der kan drejes med en skruetrækker..... Og vupti... faserne er vendt...
Ellers må du jo åbne stikket og bytte to faser rundt....

Held med projektet ;-)

MVH Njord
Skrevet af dirtymind på 28 sep 2010 22:55 

Men så burde det også gå hurtigt at blande de 6m3 støbemix.

Det kommer nok lidt an på, hvor hurtig du er med skovl og trillebør!!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis