Gulvvarme

Hej! Jeg skal ligge gulvvarme i et gulv i vores nye bad og køkken. Det er ca 20 kvm i alt. Jeg er i tvivl om jeg med fordel kan slutte det til centralvarmen. Da jeg bor i etageejendom kan det jo ikke være for tungt, er der forskel på hvor meget der skal støbes ved at ligge gulvet med el-varme og central varme ? Kan man lægge et lavt og let gulv med central varme? Der skal være klinker på gulvet og der er bjælker som underlag med 90 cm i mellem bjælkerne.

 Venligst Lars

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der burde kunne laves en let konstruktion med feks gulvgips. Men det har jeg absolut ingen erfaring i, men jeg ved der har været lignende spørgsmål herinde.

http://www.lyrk.dk

Jeg er lige ved at være færdig med vores nye badeværelse, det er ca. 20 kvm. Jeg har også lavet gulvvarme i en let konstruktion med GF 25mm gulvgips, da badeværelset er på første sal. Super konstruktion.
Jeg har cc 40 cm mellem gulvbjælker, derpå lagde jeg 22mm spåndplader savet op i strimler , så der blev cc 30 cm mellem slangerne (20mm slanger) de blev lagt i varmefordelingspladerne, og ovenpå 25mm GF gulvgips, vådrumssikring og til sidst fliser.

Grunden til at jeg har brugt spåndplader i stedet for forskallingsbrædder, er fordi at jeg vurderede at spånsplader er præcis lige tykke i modsætning til forskallingsbrædder, der skal gerne være en jævn overflade til gipspladerne.

sådan nogle GF 25 gulvgips, koster ca. 300,- kvm. men det er det vær.

 

Det er netop derfor vi bruger høvlet forskalling som underlag for varmefordelingspladerne, de er jo høvlet ned til 22mm så de giver et jævn og plant underlag for gulvgipsen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis