Skifte varmtvandsbeholder

Hej

Bygningen er en etageejendom fra 1936, med 3 lejligheder og 5 beboere pt.
Varmtvandsbeholderen vi har er en 200 liter aro (så vidt jeg kan tyde fra skiltet), fra 1976.

Mit spørgsmål er om der er nogen besparelser på varmeforbruget ved at skifte til en ny beholder? Jeg har læst i diverse forum, og nogen mener at hvis beholderen er isoleret, hvilket den er, så vil man ikke spare noget synderligt ved at skifte, ..?

Jeg ved godt det er svært at komme med et skud på udgifterne ved at skifte en beholder,- men det kunne jo være der er nogen der kunne skyde alligevel, og kvalificeret vel at mærke

Hvor stor en beholder skal vi have?

Fjernvarmeværket yder tilskud baseret på den varmebesparelse man opnår ved at skifte.

Mvh
Jan

Mvh
Jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
200 liter lyder en smule i underkanten til 3 boliger, men hvorfor ikke skifte til en gennemstrømnings vandvarmer, der er ikke noget varme spild, da vandet først bliver opvarmet når i tænder for den varme hane.

Mvh Thomas Hansen

Hej

Mht størrelsen af beholderen, så fungere det fint. Kun en gang imellem at vi i weekenden løber tør for varmt vand,- da overboen bliver i badet til der ikke er mere. Tør næsten ikke tænke på hvad der vil ske hvis vi fik en veksler, hvor der vil være varmt vand konstant....

Jeg har hørt at der er en del vedligeholdelse på en veksler,- afsyring bla?

mvh jan
Hej

Jeg har fundet en varmtvandsbeholder af samme mærke som den vi har men 100 liter større. Den er 6 år gammel og kan vel få den for 1200 kr. Jeg vil tro at det kræver minimalt vvs arbejde i forhold til den helt store udskiftning/ændring af systemet. Og udnyttelsesgraden er ganske sikkert bedre end i en 36 år gammel beholder der ikke har været vedligeholdt..

Men jeg mangler lidt hjælp til at tyde tallene på den her side:
http://www.aro-as.dk/Universal%20Må...elser.html  

Anden sidste kolonne i tabelllen,- hvad står de tal for?

Mvh
Jan
Anyone..?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis