Drejebænk til hobby samt småting

Hejsa. Jeg er på jagt efter en mindre drejebænk som også kan komme ned i min kælder - så jeg har kigget på en del. Meget er sikkert skrammel, men er der nogen der har kendskab samt erfaring med denne maskine: Weiss Metaldrejebænk WM240 http://www.ajengros.dk/shop/weiss-metaldrejebaenk-1409p.html Maskinen er ikke tiltænkt til større ting, men småting som f.eks. bøsninger ol. og måske også til lidt i træ og plastik.

 

72 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste nye drejebænke, i den billige ende, er jo lavet i Kina, og sikkert på samme fabrik.
Du skal ikke regne med super kvalitet, men da så absolut, en brugbar drejebænk, til de forventninger du har...

mvh jens
Hej jens

Tak for svaret. Jamen, jeg har da også samme tanker som du har og der var da ikke noget jeg hellere ville end at købe en ældre kvalitets bænk, men den kommer sgu' aldrig ned i min kælder og så må man jo tænke anderledes. Måske man skulle finde en der havde en maskine som man kunne se i drift. Producenten er ikke særlig venlig med oplysninger om denne Weiss bænk, ligeså alle andre. Nå, men jeg finder sikkert en løsning - selvom den er i den billige ende er det jo alligevel en del penge.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det er jo immervæk, en god slat penge, så jeg forstår da udmærket, dine overvejelser.
Med lidt held, og ikke mindst tålmodighed, kan man godt finde en fin brugt lille drejebænk.
Men det må jo alligevel, være lækkert med en helt ny maskine

Jeg har forøvrigt sådan en Boxford drejebænk her, det er en rigtig god og stabil maskine.
(det er dog en høj pris de forlanger for den her, 5-6000 ville nok være en ok pris)
http://www.dba.dk/drejebaenk-boxfor...-68761316/

Der er forøvrigt en tråd her, i Fagteorien om køb af en Kineser bænk, prøv at læse den igennem.
http://forumfagteori.ef.dk/forum/index.php?topic=221.0

mvh jens
En brugt fra Emco er heller ikke at foragte.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej alle

Jeg vil da godt tilslutte mig, at priserne er lidt høje på de fleste småmaskiner, så det vil muligvis være en god idé at se nogle stykker før evt. køb - og selvfølgelig vil det jo være lækkert med en ny maskine, men en god brugt kan sagtens bruges - her er jo ikke tale om produktion så den kommer sikkert ikke til at køre særligt meget, men mere til lidt småting som man typisk ikke kan købe - og så er der jo glæden ved at kunne lave nogle ting også i f.eks. træ.

Kunne den komme ned i kælderen ville jeg nok spekulere lidt på at finde en brugt Colchester student maskine, men den kommer sgu' aldrig derned - så desværre. Måske man skulle køre en tur ud og kigge lidt hos forhandlerne og prøve at have hænderne på udstyret og se om det er noget der er pengene værd.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hejsa igen

Jeg har surfet lidt på brugtmarkedet og fundet en EMCOMAT 8.6 og så er spørgsmålet hvad sådan en gammel sag skal koste og hvad er kvaliteten på denne contra en ny.

Hvad siger eksperterne?


 

Hvis den er i god stand, er det en rigtig fin bænk, en klasse eller to, bedre end Kineserbænken.
Prisen er jo altid svær, jeg mener den findes med fræsesøjle, så er prisen højere.
Men uden fræsesøjle vel ca 6000 kr. hvis den er i god stand.

Er man heldig der er masser af udstyr med, såsom drejestål, platter, firklo osv.
er det jo også mange penge værd.

mvh jens
Hej Jens

Jeg har nu været ude og se den omtalte EMCO-mat og efter min mening er hans forlangende 7.400 nok i overkanten eftersom, at den ikke er helt orriginal og ombygget på visse punkter. Samtidig så kan man have sine tvivl om hvorvidt motor osv. også er iorden. Den bærer præg af lang tids brug flere steder.

Indtil videre er mit køb sendt til hjørne og jeg vil også gerne se lidt andre, men hvad er din holdning til motorer med elektronisk styring - de ældre er jo med remskift eller gear.

 

Elektronisk styring er OK forudsat maskinen har tachometer.

Bent.
Der er yderligere 62 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også