Flash til Canon DSLR

Hej.

Jeg er ved at se mig om efter en blitz til vores EOS 300D. Men hedder Skotte til mellemnavn, så den skal jo helst ikke være for dyr

Nogen gode bud? Skal være EX-kompatibel (tale sammen med kameraets automatik) og have vipbart hoved, ellers ikke de store krav.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en i Føtex denne uge. på side 80/81.
lede tallet er 44. så den kan sammenlignes med 430EX.

Jacob
Godt bud. Jeg nåede desværre ikke lige at benytte mig af tilbuddet, men den er jo normalt ikke dyrere, end at alle kan være med.

Jeg ved ikke hvad du snakker om. man kan få et helt lomme kamera for det en blitz koster til et canon Dslr. jeg mener jeg gav 3400kr for min 580EX

Jacob
Nu ved jeg ikke, hvad du snakker om - tænkte på at den nævnte blitz normalt koster 200 mere, end den tilbudspris, der var i Føtex sidste uge, så selv til dagligt er den til at komme i nærheden af, især i forhold til Canons egne.

ok. Men er den 1200kr værd ?
Selv om min var dyr, vil jeg mene den er pengene værd, set i forhold til hvad den kan som sigma, metz osv. ikke kan..

Jacob
Annonce
Det er jo også et spørgsmål om ambitionsniveau. 75% af alle vores billeder bliver taget på 'Grøn Auto', og hvis der skal alt for meget justering til, når vores motiver normalt at forsvinde, inden vi får trykket af.

Det endte med en Sigma EF-530 DG ST. Ikke Verdens mest avancerede, men jeg tror, den passer fint til os begge.

Bestilt hos Wupti.com onsdag morgen, pris 1299,- inkl. 4 genopladelige AA og en lader, leveret med pakkeposten torsdag sen eftermiddag.

FY
Grøn og pictogrammer er forbudt.
P kan ca det samme som grøn. du bestemmer bare en lille smule mere. om du vil have blitz på, iso osv. Tv Av og M giver de bedste billeder. da du styrer kameraet til at tage det billede du vil have.
Begynd at bruge dem og du vil hurtigt lære det.
M bruger jeg normalt kun sammen med studie flash.
Av er en allround ting hvis jeg tager mange "ens" billeder så som teater, zoo osv.
Tv bruger jeg primært til sport eller andet hvor bevægelsen er vigtig. som f.eks. når du panner et billede. som det her f.eks. http://www.cbs.com.vn/forum/imagehosting/24bf2732aab44b.jpg

Jacob
Hvis jeg, hver gang jeg skulle ud og køre, skulle stille ventiler, justere tænding, trimme trykket i dækkene (efter at jeg havde skiftet til de rigtige dæk) og skifte forruden efter vejret, kom jeg aldrig udenfor matriklen

Jeg har det på samme måde med fotografering - når der går akademiker i det, mister jeg interessen. Den slags bruger jeg rigeligt hjerne på i mit arbejde.

Jeg har et spejlreflekskamera af flere årsager.
Den vigtigste er, at man har ret god kontrol med motivet, man kigger trods alt selv ud gennem linsen. Dernæst at optikken er klasser bedre end den lille 'kontaktlinse', der sidder i de fleste kompakter. Og så kan den skiftes ud - bruger pt. en Tamron 18 -250, som ikke fylder ret meget, når den er foldet ind. Og så er billedchippen vel 4 gange så stor som på et tilsvarende kompakt.

Vores kamera, EOS 300D, er bestemt ikke nyeste model. 6 MPix - det har min arbejdsmobil også.

Men så længe et billede i 1:1 fylder 2 gange skærmen, og hvis vi skulle printe det, ville det blive i A2-format - hvad skal vi så med mere? Vi bruger ikke billederne professionelt, så den halve opløsning havde såmænd været tilstrækkeligt for os.

Så nu vil vi se, om ikke Sigma-blitzen klarer vores behov

jeg hville andbefalle canon 430 EX, til dit kamera
lillebroren til 530 EX
men på er det bare om de uoriginale flash kan forlis med kameraet.!
den er rigtig god bliz. 430 EX. red.?
jeg har selv en. og kameraet er canon d400. med batterigreb.
og en lens 50 mm f 1.4.
og en zcom 28 170 mm f 4. 5.6.
fordelen ved og vælge en canon blitz er at programmet i den er skrevet til kameraet ,sigma blitzen kender jeg og må sige den er billig men sikke en gang plast

metz ikke lige sagen stod selv og skulle vælge imellem sigma og metz dengang jeg skulle købe blitz og valget blev canon

ganske vist koster canon blitze noget men du får også en god blitz

sørg for at få en der er lavet til digital kameraer og ikke kun anolog

selv bruger jeg en speedlite 580 ex 2
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere