Søger idé til hvordan jeg får skjult mit fyr

I mit hus står fyret i gangen og jeg kunne derfor godt tænke mig at gemme det af vejen, så det ikke var synligt. Det står i hjørnet med et flisegulv udenom. Jeg hælder til at opsætte to træplader på skinner, så man nemt kan komme til fyret hvis der skulle være behov for det. Derudover vil jeg gerne have at træpladerne går helt fra flisegulvet til loftet. Hvilken type træplade, skinne etc. bør jeg købe? Eller lyder det som en helt tosset idé?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Uden at have set det, så kunne man måske sætte et højskab op ? Altså et køkken element..

Men husk at fyret skal have luft, ellers kan det ikke brænde..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

22mm x finer med 30mm rockwool på indersiden vil være et fornuftigt valg. husk også at isolere ydervægen da du så samtidigt burde opnå en reduktion af "spild" varmen. den der før har holdt din garage varmere end den ellers ville være. som andre skriver så skal et fyr have massere af luft.

Jacob
Jeg fik vist formuleret mig forkert. Der er tale om et fjernvarmeanlæg og IKKE et fyr. Skal et fjernvarmeanlæg også have luft?
Vi har vores gas fyr i en lille gang, der købte jeg et par højskabe og skar bag siden til så skabet står ud over fyret, man kan stadig bruge hylderne over fyret, og den smule plads som er foran, det er selvfølgelig lavet så man kan åbne alle låger osv, til service af fyret.

Det er så et gas fyr, med balanceret aftræk, så det suger sig luft ude fra.
Det er en ganske fin ide med at anvende et par højskabe.
Nu spørger du til plader, så hvis du tænker på skydelåger eller selv at opbygge et skab, kan jeg da helt anbefale MDF.
Løse skydelåge-skinner kan købes, ved ikke lige hvor, men mon ikke Bauhaus fx. Der er det dog en fordel at væggene er lige.
Men hvorfor ikke isætte et par ventiler, ikke for at give luft, men for at varme gangen op vha "overskudsvarme" fra installationen.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis