Billigt undertag

Hej

Står og skal til at have skiftet tag på en carport med et lille uisoleret værksted i den ene ende. Nu er der tagplader på, men de er ved at være lidt for møre og det er begyndt at dryppe ned for mange steder... Jeg har så en rest af betontagsten fra da jeg skiftede på huset og dem regner jeg med at bruge der, men mangler så undertaget... Når nu det ikke er bolig, behøver undertaget så være diffusionsåbent? Det jeg overvejer lidt er faktisk at købe en armeret presenning og så bruge den som undertag for at spare nogle penge... for skal jeg købe regulært undertag så vil en rulle på 1x50m mangle lidt i at slå til og vil være træt at af skulle købe to ruller og så have de 40m af den ene stående... kan selvfølgelig købe en der er 1,5m bred... men uanset hvilken af disse løsninger jeg vælger så er det jo over 1500 kr... presenningen kan jeg få for 3-400... men er den stærk nok eller er der andre ting som gør at det bare ikke duer?

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke betænke mig et sekund, køb noget rigtigt undertag af ordenlig kvalitet. Arbejdet med at monterer det er det samme, og du vil ærgre dig noget så grusomt hvis den presenning ikke holder. Undertaget skal kun være diffusions-åbent hvis du isolerer helt tæt op under undertaget, hvis der er luft imellem undertag og isolering, skal det være diffusionstæt. Husk udluftningstudse

http://www.lyrk.dk
Helt enig på kvalitetsspørgsmålet.
Mange typer tag fås i forskellige bredder og dermed forskellige "rulleindhold".
Endeligt er der jo stor mulighed for at handle lidt på DBA eller GG.
Der udbydes mange rester og fejlindkøb i undertage.
armeret presenning er ikke ældningsbestandig - det der typisk vil ske efter en årrække er at plastikket forvitrer og armeringen alene holder ikke vandet ude ;-)

Hvis du vil spare, må du ikke spare på kvaliteten af byggematerialerne - det bliver dyrt i længden.
Ved et evt. salg vil bygningen få grove anmærkninger som "ringe byggeteknisk værdi" mm.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis