Problemløsning - Perkins

Hej...

Jeg er den pt knap så lykkelige ejer af en Perkins V8 på 185 hk. Den har indtil videre kørt upåklageligt.

Men nu vil lortet ikke starte! Når jeg slår "diesel pumpen" (Murphy Valve) til lyder det klik som der plejer, og når jeg drejer tændingen klikker startmotoren bare, intet mere sker ikke så meget som et host fra motoren. Jeg har prøvet at sætte fuldt opladet batterier til, men det hjalp ikke, jeg har sat motoren i gear og tørnet motoren via skrueakslen, og prøvet at starte intet sker... Er der nogle herinde der har en ide, forslag eller løsning på problemet??

Systemet kører 24 volt, og har kørt som en drøm indtil videre, selv efter 3 mdr hvor motoren ikke har kørt kunne jeg gå ned og starte den i 2 eller 3 tørn på maskinen.

Så jeg leder desperat hjælp...
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virker starteren ?....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
eftersom starteren klikker, og tilsyneladende slår til når jeg drejer nøglen, så går jeg ud fra det... Forstår heller ikke hvad der skulle være sket med den... Da den startede for kort tid siden, og ugen efter jeg skulle ned og forhale, virkede den ikke... Den har ikke været i kontakt med vand eller noget
Når du kan tørne motoren manuelt, sidder den da ikke fast

Hvis starteren kun "klikker" kunne der være en fejl i enten starteren -eller i strømforsyningen til den....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er også så småt det jeg er ved at komme frem til, men starteren er koblet direkte til batterierne, og der er ingen brud på kablerne... Hmmm det er sgu nok starteren...
En virkelig alm. fejl ved dårlig stelforbindelse. Men også et defekt startrelæ, men prøv det første først, det er det billigste.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Stelforbindelse? Mener du her stel fra starteren eller fra batterierne... ?
alle stelforbindelser i begge ender bør være ren og gerne påført beskyttelsesfedt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg drøner fluks ned og tjekker... Giver lige melding senere.
så tjek lige plusserne også.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det kunne også være et fladt batteri (er)

mvh jens
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis