Murer-tips

Hvad er blandingsformelen til indendørs vægpudsning, mørtelblanding til opmuring og til tagstensunderstrygning?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står det ikke på sækken ?. Ellers mener jeg til teglsten er det 1 til 8 (det brugte "Godt begyndt" Jan Murer til understrygning). Det må ikke være for stærkt. Det andet har jeg hørt i godt begyndt til facader er 1 - 7-8 (citat Jan murer). Men han laver alt på "slump mål". PS brug sådan en have pumpe vandsprøjte til at væde væggen med inden du pudser. Den rammer precist og sviner ikke. Meget smart indendørs.
Søg evt. på www.google.com med ordet blandingsforhold.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Western.
Vedrørende dit puds/understrygning.

1. Udkast væggen med et tyndt lag KC 20/80/550 eller 35/65/650
2. Grovpuds med mørtelen KC 60/40/850
3. Understrygning med KC 60/40/850
Ps. husk at forvande og når du trækker pudset på væggen, gi' det så af flere gange, hvis du trækker hele laget på en gang, vil du ikke kunne styre udtørringen.

------------------
Poul Erik

PE

Hvordan oversætter man 60/40/850 til almindeligt "skovl forhold" ????

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Uha, det var et værre spørgsmål, hvor meget cement der skal blandes i mørtelen, fordi det har noget med kalkmørtelens vandindhold i procent af tørvægten, men da det er til indvendig brug har det ikke den store betydning, at der skulle være for lidt cement iblandet.
Gennemsnits beregning af cementforbrug:
Kc. 60/40/850 cementforbrug 1 kg. cement til 95 kg. mørtel.
Husk der er kg.

PE

Annonce
Dejlig guide til muring..

Jeg vil lave udkast på min væg, det er jo så "et tyndt lag KC 20/80/550 eller 35/65/650".

Kan det oversættes til mørtel-for-dummies? Kan man købe den slags færdigblandet, med blot tilsætning af vand?
http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=8513&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

-Lige et link til en tidligere tråd-

Her lærte jeg af knaldperle, min baggrund til trods, at for meget cement/for stærke blandinger er noget skidt.
Man bliver vel aldrig for gammel til at tage ved lære. :wink:

Fatter først nu, hvorfor de kaldte mig den "blå" murer. :lol:

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Mørtel for dummies :-)
Indendørs Puds 1 til 12 så er den tilpas stærk, brug evt. strandsandsmørtel så kan det nemmere køres sammen.
Det er en misforståelse der skal meget cement i indendørs.
det er for dyrt at købe det færdig blandet, men det kan sagtens lade sig gøre det.
Evt.
Weber 50/50/700
Weber 35/65/650

Mvh
Murerman

Se min blog - http://murernyt.blogspot.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis