Murstenspriser?

Hej...

Skal til at bygge garage til næste år, har 29kvm som skal udvides til ca. 63kvm... Men kunne godt lige tænke mig at vide hvad jeg kan forvente af priser inden jeg tager ud og undersøger markedet...

Det skal bare være det billigeste sten, da det skal vandskures...

Lige en hurtig udregning siger det blir ca. 50kvm overflade (som så os blir til 50kvm indermur)

Og siger man ik ca. 65 sten pr. kvm? ,men hvor meget mørtel går der ca. til det?

Mvh
Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Google er din ven:

1. "Gule mursten"

2. "Hvor meget mørtel"

Resultat på 1 minut:

1000 gule sten fra Randers Tegl, frit leveret i Jylland: 3.300 Kr.

0.7 m3 mørtel pr. 1000 sten til opmuring.
Dertil fugning, men det kan du selv finde

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det ved jeg ikke. Har kun arbejdet med røde sten.
Men kunne da godt forestille mig, at de gule sten med helt glat flade kunne være lidt bøvlede.
Men de fås også med rustik præg. De er nok lidt lettere.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej
Du skriver :" Det skal være de billigste sten da de bare skal vandskures". Aner du overhovedet hvad du skriver om ? Eller spørger du ind til prisen på de billigste mursten som KAN vandskures? Der er en grund til at man står i lære i 3 og et halvt år for at kunne kalde sig murersvend.! Lige netop en vandskuring stiller særdeles store krav til dit murværk.Jeg vil tro at du kan få nogle frostfaste bagmursten, til en anstændig pris, hos din tømmerhandel.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

altså huset er vandskuret og dette er til en tilbygning på garagen... så det skal være de billigeste sten der KAN vandskures Det er bare hva jeg kan forvente af pris inden jeg tager kontakt til tømrerhandlen og om der noget jeg skal være obs på, når han prøver sælge mig dem, med hensyn til type...

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Annonce
Det må på den billigeste måde være at mure det op i røde facade sten fåes til ca 3,5 kroner stykket uden rabat. Så kan det sagtens vandskures det er der mange der gør en gul sten også sagtens vandskures bare det er ikke er maskinsten den skulle give en del problemer med at få det til at holde. Men til sådan et projekt skal der jo en rimelig rabat til. Du skal lave en liste på alt det du regner med at skulle bruge og så få et tilbud på det og fast rabat på resten af det du har glemt. Og husk nu at spørge et par stykker om det inden du går igang da det sagtesn kan give lidt ekstra rabet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Pas på med at sætte gule sten = maskinsten. Det er ikke helt rigtigt.

Med hensyn til hvilke sten der er bedst til pudsning, vandskuring m.v. bør du nok lige se på dette link.
Der er flere forhold der spiller ind, så som sugeevne, overflade, saltindhold osv.
 http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=159

@  Snedkeren 61... det her er et lav det selv forum. Man skal jo starte et eller andet sted, når man ønsker at gøre ting selv...
Jeg synes ikke det er passende med kommentarer som: "Aner du overhovedet hvad du skriver om...." og "Der er jo en grund til at det tager 3.....osv."
Hvis vi alle var tilfældigt  faglærte et eller andet, ville der vel ikke være behov for sådan et forum, som vi har her?
Naturligvis er der ting der skal kunnes, regler der skal overholdes osv. men så er det nok heller ikke værre.
Med risiko for at få hele murerfaget på nakken, vil jeg mene, at det ikke er raketvidenskab at opmure en garage.
Hvis man rådfører sig med folk der har forstand på den slags, (og her ville det jo være dejligt med en murersvend i tråden), og samtidig har et godt gør det selv håndelag, er det vel ikke en helt umulig opgave at løse selv?

Men måske skal trådstarteren slet ikke selv stå for opmuringen?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tak for hjælpen og ja det er helt korrekt at jeg ik gir mig i kast med at murer den selv jeg skal bare lege mur arbejds mand og det kan jeg vist godt uden 3,5års murer læretid...

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

hej
Undskyld mit sure opstød i går, havde en MEGET travl dag. Men det er jeg ikke ene om så : undskyld !

er ked af at have faret ud på den måde, ligner mig ikke. er flov
snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis