Beton tykkelse i garagegulv ?

Påtænker at lave gulvet i garagen som pt består af perlesten til en malet betongulv. Garagen er ca. 50kvm ikke opvarmet ! 1. Er 5 cm beton nok med noget rionet ovenpå noget 100mm flamingo ? 2. Kender nogle noget til hagmans epv-03 epoxymaling og holdbarheden på dette til 2 x 11700 kgs biler ? 3. hvor langt kan betonbilens bånd / slabel nå som standard ? mvh søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
5 cm på 100 mm flamingo til små 24 tons belastning, vil næppe holde uden at revne.

Hvorfor vil du lægge isolering i gulvet på en uopvarmet garage?
Betonbilen rækker snildt 10-12 meter ind.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er aaaalt for lidt.
Min. 15 cm, dobbelt netarmering i sporområdet, Flamingo med høj styrke, kantforstærkning i porte, fald mod afløb, benzin/olieudskider, osv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak for hurtigt svar - bilerne vejer ikke som skrevet 11.7 tons men kun 1700 kgs stykket men tak for gode svar - hva med epoxymalingen - kender nogen til dette ?
Nå nå, jeg undrede mig også en del over så massive køretøjer!! Men det kunne jo være lette kampvogne.

Drop den isolering, og få i stedet for glæde af den naturlig jordvarme.
Læg en plasticmembran, og lidt rionet og støb 10-15 cm beton med fald ud mod porten.
I stedet for epoxy ville jeg lægge klinker, som ikke klæber til dækkene.

Bortset fra at jeg aldrig har fået taget mig sammen til klinkerne, har jeg lavet gulve på den måde i garage til biler, der vejer ca. det samme og en traktor på 2300 kg + evt. redskab. Disse gulve er herligt tørre, selv om de ligger på lidt vandlidende område.

En smule isolering i loft og vægge, vil give dig en optimal garage.
Tvivler du, er du velkommen til at se mine garager, som er frostfrie men uopvarmede Værkstedet er til gengæld opvarmet med også med uisoleret gulv uden problemer.

Med venlig hilsen
ktm

 

En gammel tråd, men jeg sidder og regner på noget af det samme, betongulv uden isolering... Hvad skal jeg så have under betonen, en plastikmembran skriver du, er det bare en fugtspærre, og under fugtspærren skal der så være sand/stabilgrus eller??

min garage bliver nemlig let isoleret, men ikke opvarmet, der vil kun blive varmet let op et par gange i løbet af vinteren når jeg skal ud og lave noget derude, så jeg kan godt lide tanken om den "begrænset" naturlige jordvarme man kan få uden isolering.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også